Du är min hjälte.



Då är man tillbaka i vadagen igen då, efter en härlig men rätt innehålls lös helg, plus en mysig måndag.
Marcus var för en gångs skull hemma igår, det var härligt att ha honom för mig själv hela dagen =)
Vi tog en promenad och sedan så fetade vi oss bara i soffan.


På förmiddagen var jag i Degefors hos frisören. Håret blev verkligen inte som jag ville. Tog en evighet att färga det och resultatet blev långt ifrån som jag tänkt mig. Men det gick inte att få mitt hår så ljust som jag ville. Då hade jag nog tappat håret. Så jag får väl vara nöjd. Marcus sa att det var snyggt i alla fall så jag får väl lita på det. Annorlunda är det i alla fall och inte alls sådär tråkigt brun/svart. Klippte inte speciellt mycket, för nu jävlar ska det bli långt nångång!


Det var tänkt att jag skulle leka med Lina idag men jag har inte hört nåt av henne så jag tror faktiskt att jag ska städa och diska lite och försöka tvätta klart, sen ska jag nog unna mig en promenad.


Ska försöka komma i form nu inför sommaren. Om jag tar lite i taget behöver jag inte träna ihjäl mig i vår som jag annars brukar. Och så behöver jag verkligen börja äta ordentligt! Jag riktigt känner hur mina ådror är helt igen kalkade av allt onyttigt jag stoppar i mig varenda dag!
Jag skulle nog behöva vara med i "du är vad du äter" så att Anna kan radda upp allt jag ätit på en vecka på ett bord så att jag får se med egna ögon vad jag stoppar i mig egentligen. Jag är rätt bra på att småäta gottit om dagarna : /

Usch, så idag ska jag försöka läsa lite i min viktväktar kokbok för att se om det finns nåt gott att laga : )
Då blir nog Marcus glad också om han kommer hem och får sig lite annorlunda mat istället för våran otroligt fantasilösa matsedel som vi annars har.


För övrigt så svävar jag just nu på moln. Än så länge har jag inte blivit nedtryckt. men det värsta är att jag reserverar mig och bara väntar på att det ska hända. För det gör det alltid så småningom...


Du är min hjälte!


/A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback