dans på ny nivå.



Ohshit. från och med Idag så hade vi ny lärare i dans. Ida har ju gått och blivit en riktigt tjockis nu, med andra ord höggravid, så dans är inte längre aktuellt för hennes del. Därför fick vi en vikarie, Lotta.
Ohshit igen.
Jag vet inte ens vart jag ska börja.
Hon var stel mot oss, som en pinne.
(och då menar jag inte kroppen, för jävlar vad vig hon var och trodde att vi skulle vara också.)
Inte speciellt lättsam eller något sådant utan det var bara pang-poff-på.
Hon var jätte bra, men ingen pedagog direkt.
Hon lyssnade inte på oss och skulle ändra på allt vi gjort hittills i våran dans. (Alltså allting som Ida lärt oss.)

Jag hoppas hon blir bättre. Jag tror det. Jag gillade inte Ida alls från början och sen när vi lärde känna varann och så, så har hon varit en pärla. Så vem vet, denna Lotta kanske är en oslipad diamant trotsallt.
Men hon gav inget bra första intryck direkt.

Vi har aldrig sysslat med dans på den nivån förut.
De flesta av oss började D r i l l på lågstadiet. Sen när vi kom uppåt högstadiet tyckte vi inte det var lika roligt så Maria som vi hade då gjorde så gott hon kunde med att försöka få ihop lite dans åt oss också.
Vi har aldrig haft teoretisk dans alls.
Lotta, och även Ida verkar ha svårt att förstå att vi inte är på den nivån man borde vara i våran ålder om man dansat i tio år. Nu har vi bara dansat i ett i princip.
Vi får väl se om hon börjar lyssna så kanske det blir ett samspel nångång, det var trotsallt första gången vi träffade henne nu.


Nu har jag tagit mig en välförtjänt dusch och väntar på att min goding till karl ska komma hem så att vi kan börja med nån god mat tillsammans.

/A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback