December - och jag fattar ett beslut

Jag har inte riktigt haft tid med någonting senaste veclan, livet som försvann ett par dagar förra veckan med sjuhusbesök och diverse börjar göra sig påmind. Jag har sjukt mycket att göra men sjukt lite tid att göra det på.
På fredag är det dags igen, sista inlämningen i min ena kurs. Det är ingen liten inlämning heller. Dum som jag är så har inte inte börjat. Jag började för tre veckor sen med att spåna idéer, så den biten är färdig. Men nu ska jag sätta mig och rita allt på datorn också. Det kommer ta en evighet och jag har idag fram till 17.00 på mig, imorgon bitti fram till 15.00 och innan 12.30 på fredag och sen efter 20.00-00.00 på Fredag kväll. Känns som ett stort projekt just nu. I värsta fall får jag helt enkelt komplettera senare istället. Jag kan inte göra mer än vad jag kan just nu när situationen är som den är.


Jag blev grymt sårad på jobbet förra veckan, personen i fråga var riktigt otrevlig mot mig och jag grät efter att ha pratat med denne. Igår pratade vi igen och har rett ut saker och ting men jag känner att vi inte kom så långt. H-n tyckte h-n agerade rätt och jag anser att så var inte fallet, bara om h-n är en människa helt utan empati för andra. Jag tänker lägga det bakom mig i alla fall, annars kommer det inte fungera, men det kommer alltid sitta kvar i mitt huvud att jag blev behandlad på detta sätt.


Jag velar fram och tillbaka med min kurs, jag vet inte hur jag ska göra. Ska jag hoppa av eller inte, eller ska jag ta ett s.k. studieuppehåll och försöka tenta av den till sommaren istället. Nu är det bara 12 dagar kvar till tentan och jag har inte läst speciellt mycket så att klara den känns som en omöjlighet just nu. Jag jobbar så mycket och man kan inte läsa in så mycket på så lite tid. (speciellt inte eftersom jag inte tyckte att kursen var vad jag förväntade mig att den skulle vara, den är riktigt tråkig.)


I måndags var det dags för Ullared med mamma och hennes kompis. Jag har nu hittat alla mina julklappar=) Förutom en gemensam sak till min mor och far, men det vet jag vad jag ska köpa, så det är bara att göra det när jag får tillfälle. Sen har jag M kvar, men problemet där är att vi funderar på att köpa oss en LCD tv med inbyggd DVD till sovrummet som en gemensam julklapp till oss båda. Det känns bättre än att köpa en massa till varann som vi ändå kanske inte behöver eller vill ha. men vi vet inte hur vi ska göra. Vi har en billig nu på Maxi, men om den är bra vet vi inte. Det är lite där skon klämmer, det är inte ett jätte välkänt märke och de märkena som är det är mycket dyrare. Vi får spåna lite på det denna vecka och se hur vi gör. det vore ju bra om vi köpte en istället så kunde vi hänga upp den på väggen och slippa ha en stor tvbänk i sovrummet.


Ikväll ska vi på Lars WInnerbäck i örebro. Jag har ångest för det just nu. Jag känner att varken M eller jag har tid med det. Det tar ju ändå ganska många timmar med restid och allting, men samtidigt så vill jag se honom. Försökte bli av med biljetterna igår men lyckades inte så bra tyvärr. Vi tänkte att vi i stället hade kunnat gå på hans sommarturné. Men jag ser fram emot det också såklart, det kommer bara väldigt olägligt just nu.

Blev ganska långt idag men måste ju uppdatera mig lite.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback