LEDIG!

Ja, jag är LEDIG och det med stora bokstäver. Jag ska inte gå till jobbet, jag tänker inte åka till dansen och vara med på uppvisningen idag, utan jag ska unna mig att vara ledig och hemma.
Dagens sysslor är kanske inte de roligaste men till och med det känns roligt idag när jag vet att jag har hela dagen på mig. Idag ska det städas och göras julfint, idag ska allt bli klart och idag ska julgranen upp. Alla klappar är inslagna, men vart är julkänslan??? Jag får göra ett försök med att slå på våran julskiva under tiden sen så kanske den börjar infinna sig.


Anledningen till att jag inte åker på dansen är för att jag är så trött på det. Vi skulle ha haft uppvisningen i fredags och läraren vet att jag jobbar och inte kan jämt. Denna gången krånglade jag och bytte så att jag fick jobba förmiddag istället så att jag kunde vara med och då har hon flyttat det till idag istället. Så i ren protest så tänker jag inte vara med. Jag går inte med på att man gör såhär mot mig. Jag kommer inte sakna dansen när jag slutar nu...det känns tråkigt för det har varit en stor del av mitt liv. Men det kommer inte bli som med volleybollen som jag grämer mig över varenda dag. Det jag däremot grämer mig över var att jag valde dansen före volleybollen, Suck.


Nej nu ska jag ta mig en dusch. Jag vaknade elva :S M kommer hem tidigt idag och jag vill inte sitta i morgonrock och ruffsigt hår när han kommer hem.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback