Fairytale gone bad

Den här låten passar bra just nu, det var den första jag hörde när jag slog på radion igår,
efter att min mamma berättat för mig.
Min bror och Maria har flyttat isär.
Jag är inte förvånad, samtidigt som jag faktiskt är det.
De har aldrig haft ett speciellt bra eller kärleksfullt förhållande.
Men de har ändå hängt ihop så länge och ändå alltid gjort saker tillsammans.
Kanske var det för barnens skull, ingen säger nåt till mig.
men nu har det i alla fall skett. de bor numer i en varsin lägenhet.
Det jag egentligen oroar mig mest för är barnen.
Hur kommer det gå för Emil och Linus?
Jag vet att Jocke kommer klara sig bra, men jag oroar mig även för honom.
Maria kommer aldrig klara sig utan Jockes fasta inkomst eftersom hon själv inte har nåt speciellt jobb.
Jag är rädd att Jocke kommer vara alldeles för snäll och ge henne pengar när hon behöver,
och återigen förstöra för honom.
För vad jag har förstått är hon nog den största anledningen till allt detta.
(varför håller jag nog för mig själv)

Trodde nog aldrig nåt sånt skulle ske i vår familj, har det inte gjort det förut, varför just nu?
Vi får väl se, jag har mina aningar om hur allt kommer att gå sen, får väl se hur pass rätt jag har.


This is the end you know
Lady, the plans we had went all wrong
We ain't nothing but fight and shout and tears

We got to a point I can't stand
I've had it to the limit I can't be your man
I ain't more than a minute away from walking

We can't cry the pain away
We can't find a need to stay
I slowly realize there's nothing on our side

Out of my life, out of my mind
Out of the tears we can't deny
We need to swallow all our pride
And leave this mess behind
Out of my head, out of my bed
Out of the dreams we had, they're bad
Tell them it's me who made you sad
Tell them the fairytale gone bad

Another night and I bleed
They all made mistakes and so did we
But we did somehing we can never turn back right

Find a new one to fool
Leave and don't look back, I won't follow
We have nothing left it's the end of our time

We can't cry the pain away
We can't find a need to stay
There's no more rabbits in my hat to make things right

Out of my life, out of my mind
Out of the tears we can't deny
We need to swallow all our pride
And leave this mess behind
Out of my head, out of my bed
Out of the dreams we had, they're bad
Tell them it's me who made you sad
Tell them the fairytale gone bad

Out of my life, out of my mind
Out of the tears we can't deny
We need to swallow all our pride
And leave this mess behind
Out of my head, out of my bed
Out of the dreams we had, they're bad
Tell them it's me who made you sad
Tell them the fairytale gone bad

Tell them the fairytale gone bad
Tell them the fairytale gone bad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback