Kräftskiva

När vi låg och svalkade oss med ac.n på rummet i Grekland så skickade en liten pingla till mig om att det var kräftskiva på G på Lördagen hemma hos Stefan (arbetskamrat och även fotbollskamrat till Marcus). Det takcade vi inte nej till så på Fredagen när vi kom hem från Grekland sov vi ett par timmar sen var det åttioårskalas hos Marcus morfar. Blev rätt sena hem därifrån. Sen upp på Lördagen för att fixa massa saker på stan sen svida om för att äntra Stefans resident.
Det var så jäkla roligt! Jag älskar festerna med personer från jobbet alltså. Det finns inga skönare människor.
Vi spelade brännboll till en början och jag fick kramp i foten.
Sen kollade vi på Stefan när han gjorde paj, sen högg vi in på den och senare även kräftorna och nubben.
Hela kvällen i genom hade jag "kramp" i foten.
När vi väl kom hem i sängs så hade jag så ont så jag bara grät.
Vi fick ringa och väcka Marcus föräldrar vid en ett halv två och se skjutade mig till akuten.
Jag var inte så pigg på det egentligen, huvudvärk och full som jag vet inte vad.
Men väl där så konstaterades det att jag måste ha fått någon muskelbristning eller sträckning i foten och fick med mig ett par kryckor hem. Skulle även komma tillbaka på Söndagen vid elva. Lycka till tänkte jag, eftersom jag då var så full så trodde jag ju såklart att jag skulle vara bakis som aldrig på söndagen men jag kom allt upp i tid och fick röntga och så. Ingen spricka som tur var.
Lyckad fest var det i alla fall =)

Nu hoppar jag runt på kryckorna. Foten känns mycket bättre och på Fredag har jag tänkt att jag ska jobba utan kryckorna. Idag sjukanmälde jag mig för att jag har världens huvudvärk och jag orkar inte halta och kryckorna har gjort så min handled gör tokont!

Jag har klippkort hos Läkaren i alla fall.
var på vårdcentralen innan vi åkte till Grekland. Ska dit imorgon och få den där äckliga slangen nerstucken i halsen.  Fick även en ny tid i brevlådan idag. Ska tydligen dit igen och ta massa fler prover och allergitest.
Det blir inga billiga sjukhusräkningar framöver inte. men men, bara jag blir bra snart!

image42


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback