Hemma i Sverige igen

Då sitter man återigen här, känns som att man har hur mycket läsning som helst att ta igen, men jag får nog ta det i flera sektioner tror jag. Är redan trött i huvudet av all ny information.

Så hur har resan varit?
Otroligt avkopplande och vi har blivit mycket bortskämda minsann. Har knappt betalat någonting alls.
men vädret var inte alltid det bästa.
Tydligen så hade Portugal värst väder i hela Europa, och jag kan inte riktigt jämföra men tisdag-onsdag var det storm och ösregnade där nere så att palmerna låg ner mot backen.
Vägarna där är så dåliga också så de dagarna spenderade vi i princip hemma i lägenheten bara. Väldigt tråkigt men som sagt, ändå avkopplande.
Vi är inte besvikna ändå på resan utan vi har kunnat ta oss till Faro för shopping två gånger och dessutom har vi kunnat ligga ute i solen och stekt lite också, kanske inte så mycket som vi velat men liite färg i ansiktet har man allt. Fast i detta svenska väder så försvinner det nog lika fort.
Portugal är som mitt andra hem så vädret där spelar faktiskt ingen roll.
När vi knallade där på de gamla gatorna i Tavira och bara mös så kände jag mig verkligen hemma.
Inte helt omöjligt att vi köper oss där nere i framtiden, jag älskar Portugal och speciellt Tavira.
Dessutom har vi avklarat varsitt tandläkarbesök där nere. haha.
Fast det var en svensk tandläkare så det var inte så farligt.
Jag fick mycket beröm för mina tänder och att de var så fina. Inga hål alls =)
Däremot ville han dra ut en visdomstand på mig, men assistenten(hans fru) tyckte det var dumt.
Vi var där i fredags och skulle flyga hem på lördagen. Dåligt tryck i kabinen hade kunnat göra mig väldigt dålig om han hade dragit ut den så vi beslutade oss för att inte göra det. INTE mig emot inte. M sa att han riktigt hörde hur jag svalde en stor klump när han sa att han ville dra ut den.
Vem är sugen på att dra ut tänder liksom? Jag har gjort det förut och det är hemskt.
Men nu vet jag ju att den kommer att dras ut i framtiden eftersom den annars kommer att växa fel och pressa de andra tänderna. Men tiden får utvisa när.
Inte ens tandläkarbesöket fick vi betala själva.
Jag hade 210 Euro med mig dit och har med mig 85 tillbaka hem.
Då har jag på det handlat två korta tröjor, en tischa, en vanlig tröja och en skjorta/blus. (Gick på ungefär 55 Euro)


Nu efter semestern så är det hårdköra som gäller.
Jag ska ut och promenera varje dag och förhoppningsvis så blir det gymmet imorgon om inte planerna ändras.
Som jag har det just nu så jobbar jag inte förrän fredag kväll så denna veckan kommer kännas lång.


Nu blir det Degerfors och hälsa på familjen och mina kissemissar ett tag<3


/A


Kommentarer
Johanna från Fjällbacka säger:

Hoppas att du får en underbar dag. Titta gärna in på min blogg!

2008-04-14 | 10:30:11
Bloggadress: http://framtidstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback