Min nästa tatuering

114636-256


Jag har gått och funderat länge på vad min nästa tatuering ska bli och i Portugal slog det mig.
Jag ska tatuera in antingen en, eller flera hibiskus blommor. Placeringen är oklar än så länge.
För mig är tatueringar en del av ens livshistoria. De ska ha en innebörd eller en historia att berätta om.

Den jag har nu, en puma, på vristen.
Den står för min kärlek till katter(kattdjur) och det faktum att jag nu mer är allergisk mot dem och inte kan ha någon själv. Så på detta vis bär jag dem alltid med mig ändå.
Det är också min första stora kärlek som ritade den åt mig ett par år efter vi gick skilda vägar och vi fick kontakt igen. Så det blev på något vis ett avslut.

Hibiskusen kommer att stå för mitt intresse för att resa.
Men speciellt så kommer den att stå för Portugal (lite snyggare än att tatuera in deras flaffa -fniss-).
Portugal har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Redan i trean på lågstadiet kände jag en stark dragning till det landet trots att jag knappt visste var det låg. Kommer i håg att jag då gjorde ett arbete om det för att lära mig mer.
Sen när jag träffade M föll de bitarna också på plats. Han är i princip uppväxt där nere. minst en gång varje år sedan -91 har han befunnit sig där. För mig är det ännu ett tecken på att "we were meant to be"
Alltså kommer den även stå för den otroliga kärlek vi har emellan oss M och jag.


Innan jag tänkte på hibiskusen så har jag faktiskt väldigt länge tänkt tatuera in ett bokmärke jag fick av min mormor. (som försvann alldeles för tidigt från oss)
Det är två duvor som håller i ett varsitt hjärta. men jag kommer vänta med den tills även min kära morfar lämnar denna värld. Då får de två duvorna representera dom i himlen, när de äntligen får mötas igen. <3

 

Kommentarer
Lisa säger:

Måste bara säga att jag blev helt förälskad i den här puman! Jag har aldrig sett den förut så jag undrar om du har ritat den?

Svar: Tack! Inte jag som ritat den själv men en kompis ritade den till mig för snart tio år sedan :)
AnnaIda

2013-10-05 | 21:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback