Liseberg

Ja, i söndags var det då dags för Liseberg.
När jag var yngre var jag där minst en gång om året men nu var det nog sex-sju-åtta år sen sist i alla fall.

Elin & Jimmy anlände till oss vid åtta på morgonen och vi åkte neråt Borås för att först skriva på kontraktet på lägenheten och hämta ut nycklar.

Sen drog  vi oss mot Göteborg, vädret var väl inte riktigt med oss utan det regnade lite om vartannat.
Vi knallade in på Liseberg och började med att äta. (säkert jättesmart, inte)

Sen eftersom Marcus aldrig varit där (stackarn!) så tänkte vi att vi värmer upp med Lisebergsbanan för den är ju inte så farlig. Haha tjii fick vi och våra minnen, den var lite häftigare än vad vi kom ihåg och Marcus fick nog en smärre chock, men fasiken vad kul det är!

Regnet öste ner och vi köpte oss en varsin poncho (i PVC) och på lilla mig såg den mest ut som en stor sopsäck, men jag pimpade den lite grann med mitt rosa flätade skärp. ;)

Vi åkte runt en massa och hade det skoj.
Sen drog dom med mig i Balder fast jag sa att jag inte vågade och herrejiiiisus vad rädd jag var när jag väl satt där fastspänd och hjärtat gick i tusen!
För er som åkt balder vet vad jag pratar om när jag säger den första nerförsbacken, 70 graders vinkel! Det är brant minsann och jag är ju så sjukt höjdrädd nu för tiden! Jag blundade allt vad jag orkade och insåg snart att det är bättre att titta för då vet jag iallafall vad som ska hända!
I alla fall så var den riktigt rolig och det var inget att vara rädd för ;)

Men efter den så kröp hamburgaren uppåt i magen och jag tror verkligen han ville ut igen. Satt nog en timme på en bänk och kämpade mot illamåendet. Efter lite vatten och en tick tack började jag komma tillbaka till livet igen.

Vi gick då runt och flummade lite mest och tänkte spela på chokladhjulet.
Numrena jag ville ha hade en liten tjej tagit och jag blev lite suris men tog ändå ett annat nummer och jag vann! ;) haha.
2kg choklad och min dag var räddad!
Marcus blev väldigt avundsjuk och vi försökte flera gånger att vinna en till men utan ett bra resultat.
Marcus pappa fyller femtio i slutet av månaden och i julklapp fick han en TV dosa i oversize och i år har vi köpt en miniräknare i oversize (vi retar honom för att han är gammal och ser dåligt) så chokladen hade passat in bra i temat liksom.


Vi hade en toppen dag och vi rundade av runt sju tiden och drog oss hemåt. Jag sov hela vägen till Skara. Sköönt!

Synd bara att vädret inte var med oss riktigt, men mot kvällen så var det uppehåll och vi hann till och med torka.
Tacka vet jag den fula ponchon annars hade vi nog aldrig varit torra.



/A



Kommentarer
Linda m. 4 barn säger:

Min 8 åring åkte den där Balder, jag är imponerad att hon vågade.

Jag är livrädd för allt vad karuseller heter.



2008-08-12 | 09:15:50
Bloggadress: http://tolovisa.blogg.se/
emelie säger:

Haha jo man minns själv då man skulle åla balder för första gången, när man kommer dit upp. hjälp jag kommer dö är det första man tänker, för det ser ju ut som om man skall falla rakt ner.

2008-08-12 | 10:31:42
Bloggadress: http://emelieberglund.blogg.se/
Natta säger:

ååh jag blir avis på din lisebergsresa!! Å din choklad!!!!! Vi va till Liseberg föör.... 2år sen tror jag det blir.. Å Balder, jag bara älskar den!!! Hoppas allt är bra me dej vännen! Puss

2008-08-18 | 14:38:27
Bloggadress: http://nathalie1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback