Workshop + Catwalk

Ja som jag skrev innan, Marcus är hemma (som i Kristinehamn). Han åkte igår för att få spela fotbollsmatch. Sjukt att tränaren vill ha med honom trots att vi faktiskt flyttat men samtidigt kul såklart.
Mindre kul för mig som får somna ensam om kvällarna i våran stora säng.
Men jag klarar mig.

Igår hade vi workshop hela dagen på skolan.
Vi hade den tillsammans med alla "ettor" som går på THS (Textilhögskolan - min instution), vi blev uppdelade i grupper och min var det sex personer i. Väldigt intressant blandning.
Utav tygbitar och remsor skulle vi göra en skoluniform, MEN vi fick inte klippa, använda mönster eller något sådant.
Enda gången sax fick användas var om tygstycket var mer än 1x1 m. (det fanns inte många såna)
Sjukt roligt och våran var gräslig! Efter att vi tagit en lunchrast så började vi om från scratch och det blev bättre.

Dagen avslutades med att en ur varje grupp (tror vi var minst 45st grupper) skulle visa upp "uniformen" i en catwalk!
Det var skitkul att se och alla lärare bjöd på lite tilltugg och så fanns det öl och cider att köpa för en billig peng.
Det var väldigt trevligt och vi tågade vidare upp till den "vanliga" studenpuben.
Jag och Mikaela (en super härlig tjej jag lärt känna) gick hem vid elva, vi var helt slut!



behöver jag ens nämna att jag verkligen trivs på min skola?


/A

Kommentarer
Mickan säger:

åh vilken rolig skoldag :)

2008-08-28 | 20:58:49
Bloggadress: http://miickanp.blogg.se/
LINA VERONICA säger:

hehe, ja men ibland måste man ju vara hemma också! :)

2008-08-29 | 13:49:01
Bloggadress: http://linaveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback