CVdjävulen

Jag hatar att skriva CV och personliga brev. Det är verkligen det värsta som finns.
På ett A4 ska man skriva ner saker som får ett företag att vilja ha just mig.
Man ska överdriva och verkligen peka på alla bra saker. Jag har aldrig varit en person som gillar att skryta om mig själv, aldrig. Därför är det svårt. Jag vet att det finns så många andra som skulle passa på jobbet istället för mig så jag vet inte ens om jag vill försöka.
Hur dumt är inte det?!
Jag har ju lika stor chans som alla andra, det vet jag. men ändå så känns det lönlöst.

Nu har jag i alla fall plitat ner ett som ska skickas i dag.

Borde skriva ett allmänt personligt brev också och skicka ut till de 50(!) som jag och M skrev ned för ett tag sedan.
Så något jobb borde jag väl kunna få ;)

Ska bli skönt att få ett jobb som jag verkligen vill ha.


/A

Kommentarer
Lovisa säger:

trevlig kväll!

2008-02-13 | 18:41:42
Bloggadress: http://bylovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback