Sjukgymnast

Ja, jag ringde och svaret blev.
Diklofenak, "vila" och värmekudde.
Skulle få akuttid idag hos en sjukgymnast också men den sista tiden blev precis bokas. OSIS!


Så nu kommer jag ta mig en varm dusch och massera nacken lite.
Sen knallar jag till apoteket och köper mig lite smärtstillande.
Hon ordinerade även halsduk om jag inte hade någon värmekudde.
Äntligen har man en anledning till att ha halsduk inomhus ; )
Man får se det lilla positiva i alls.

Ringde precis jobbet också, känns inte roligt att behöva sjukanmäla sig en Fredag kväll.
Men vad ska jag göra? Det gör alldeles för ont för att jag ska orka jobba med det flera timmar.
Sjuksköterskan tyckte också att jag skulle försöka att inte jobba tills jag fått en tid hos sjukgymnasten.
Men det tänker jag, jag ska jobba på måndag igen, men idag behöver min nacke vila.
Den riktigt skriker så ont gör den. Hoppas att de där diklofenak hjälper, för det har inte panodil gjort.

Jag måste lära mig att inte få dåligt samvete för att jag mår dåligt. Jag känner min kropp bäst och vet bäst vad den behöver också. Jag kan inte sluta lyssna på dess rop på hjälp. Jag har haft ont i nacken så länge nu att jag är förvånad att den inte gått av eller något.


Nej, duschen väntar.

/A

Kommentarer
Cassie säger:

Vad har hänt me din nacke? =/

2008-02-15 | 10:27:27
Bloggadress: http://cassie92.blogg.se
Marie säger:

jobbigt med den där himla huvudvärken du har

2008-02-15 | 11:02:44
Bloggadress: http://sezzan85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback