Migrän

Igår kom jag till jobbet pigg och glad efter att Elin och jag köpt oss lite fika och babblat en stund.
Sen förgyllde Emelie på något sätt dagen ännu mer genom sin energi och härliga leende, kanske för att hon stod och fixade frillan i kontorsfönstret, vad vet jag. ;) haha.
Sedan kröp huvudvärken på mig, och tillslut var det så illa att Jessica släppte hem mig en kvart tidigare trots osäkra prognoser om det skulle funka eller inte. Hoppas innerligt att det inte blev kaos när jag gick. Jag visste inte om jag ens skulle orka ta mig hem med bilen just då så ont hade jag i huvudet och ögonen och jag hade ett illamående som hette duga.
Väl hemma så knatade jag rakt in på toaletten för att hitta mina migrän tabletter och hittar dem inte, då bröt jag ihop i tårar tills jag tillslut insåg att de faktiskt låg där. M kom med ett glas vatten och så lagade han mat som jag tvingade i mig. Sen pangpoff så försvann migränattacken. Helkonstigt. Idag känner jag av den lite i bakhuvudet men jag trodde inte att jag ens skulle kunna bli av med den igår. Vilken lättnad. Så mot alla odds så kommer jag att jobba idag, det trodde jag inte igår att jag skulle kunna göra. Det glädjer mig för jag vill ha alla pengar jag kan få just nu.


Ska troligtvis ta ut mina två sista semesterdagar vecka 9 och sen ge bort ett pass och voila, jag blir ledig åtta dagar. Kanske resa någonstans då? Är sugen som aldrig förr. Eller så kommer jag unna mig saker som min massage då : ) Skulle passa perfa den veckan för jag jobbar bara tre dagar då.


Nej nu ska jag ta och käka lite frukost och sen ta och duscha. Ska försöka hinna med att diska och greja lite också. Ms släkt kommer imorn för att fira honom så det kanske är bra om vi slipper tokstäda imorgon. Ska försöka hinna med en fika med Lena på förmiddagen också.

För övrigt blir jag mer och mer sugen på frisyren jag la upp i inlägget under, jag älskar den men jag vet inte om det är dumt när luggen nu börjar bli så pass lång att den snart inte är lugg längre utan en del av håret. Men det är ju såå snyggt. Jag får se. Ska beställa tid för färgning i Februari i alla fall och då ska jag toppa mig lite och kanske blir det luggen då. ;)


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback