Måndag 21a Juli

Usch, nu går verkligen tiden fort, jag brukar säga det, men nu är det påtagligt.
Om snart en månad börjar jag livet som student i en helt ny stad.
Gissa om det pirrar i magen? Av både förväntan och nervositet faktiskt.
Det ska bli så himla kul! Men jag kan inte hjälpa att oroa mig lite kring allt annat.
Lägenhet kommer att ordna sig, det vet jag.
Men jag oroar mig mest för Marcus, kommer han få ett jobb? Kommer han hitta folk han kan umgås med?
Jag vill ju inte direkt att han ska behöva sitta ensam hemma hela dagarna, och jag måste ta tillvara på nollningsveckorna och kommer kanske inte hem så tidigt på kvällarna. Det var under de veckorna som Marcus lärde känna dom han senare umgicks med varjde dag i sina tre på på uni. så det är ju en viktig tid att "connecta".

Men jag vet att allt ordnar sig!
Om inte annat så åker M till London dom veckorna för att hälsa på sin kompis.
Annars har han alltid Ola som kan komma ner och hälsa på, det blir nog allt bra.
Men man är lite sån av naturen, oroa sig i onödan.


Men åter till dagen.
På dagsplaneringen har jag inte så mycket annat än jobb i fyra timmar faktiskt.

Tog en riktigt racerstäd igår. Mamma ringde och sa att de var i Kristinehamn och handlade lite och undrade om de skulle komma förbi en stund. Mamma vågar inte annat än ringa när de är här nu för tiden för sist så såg vi deras bil vid maxi men fick inte tag på dem. När jag väl fick det så var de i skärgården och fikade och skulle hem och laga mat.
De gör ofta så, bara åker en snabbis till affären. Jag menar, de kan ju i alla fall säga hej när vi faktiskt inte bor i samma stad. så som sagt, efter den åthutningen så gör de nog inte om det ; )

Så Marcus och jag tokstädade på en kvart typ. Kanoners, för då slipper jag städa en massa idag =P
Vi behöver få besök lite oftare faktiskt.


/A





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback