Dusch = Lyxproblem!

Oj, om jag fattat pappren rätt så kommer jag att få tillbaka 18 727 kronor på skatten i sommar, och om detta stämmer så är jag nu typ lyckligast  i världen för då kommer jag slippa alla bekymmer med pengar osv. i sommar eftersom jag i maj också kommer att få ut i alla fall kanske 15 000 i semester ersättning eller något (M hade tio innan skatt så jag räknar med att jag borde ha mycket mer än så eftersom jag jobbat mycket, mycker mer än honom)


Pannan i huset pallade inte länge, vi hade inget varmvatten igår kväll så jag kunde inte lyxa till det med någon dusch. Kan heller inte duscha i dag för jag vägrar att ställa mig i en iskall dusch.
Vilket lyxproblem va?
Jag har tänkt på det nu, vi har varit utan varmvatten i knappt två dyng, redan nu så känner man sig ofräsch och så bara för att man inte kan duscha.
Men kroppen behöver inte duschas varje dag, det räcker ju faktiskt med att bara blaska av sig lite.
Och håret, det måste jag tvätta varje dag, det är verkligen jobbigt. men håret mår inte bra av det. Vad brukar en frisör rekommendera, cirka 2-3ggr i veckan ska håret tvättas. Men dag två så känner jag mig jätte äcklig i håret.
Som igår, jag var tvungen att sätta upp håret med både tofs och hårnålar för att det kändes äckligt. Hade jag bara låtit det vara utsläppt så tror jag inte att någon hade märkt skillnad.
Det är egentligen sjukt vad vi överkonsumerar vatten och duschar.
Tänk på dom som inte ens har en dusch, vad gör det då egentligen om jag duschar kallt en dag?

Idag ska jag ägna mig åt den roliga sysslan att betala räkningar och hämta ut medicin på apoteket, mitt högkostnadsskydd går ut imorgon så hämtar jag på mig lite idag så får jag det nästan gratis ;) man får inte vara dum utan sparsam när man inte har så mycket jobb.
Sen blir det jobb ett par timmar, och som jag skrev igår så vill jag verkligen inte jobba över idag, möjligtvis om jag får börja tidigare men jag tänker inte sluta senare.

/A

Kommentarer
Emelie säger:

Oj, hur mkt drar du i skatt? Kraam.

2008-03-27 | 11:25:11
Bloggadress: http://seemlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback