Varmvatten igen!

Ja, nu så fungerar pannan och allting som det ska igen. Skönt. Men som sagt, det är verkligen ett lyxproblem egentligen. Jag firade detta med att diska faktiskt och inte med en dusch. Jag tvättade håret i kallvattnet förut så det får räcka. Raggarduschen funkade idag med så. Ska unna mig en varm och skön dusch när jag kommer hem efter jobbet istället.


Det är dyrt att vara sjuk, men jag är glad att jag lever i Sverige där man har högkostnadsskydd.
Jag sparade på detta viset 400 idag när jag hämtade ut medicin tack vare att jag redan betalat nästan 1500.- på medicin under året(och då har jag verkligen slarvat!).
Så tack, något som verkligen fungerar på ett bra sätt i Sverige. Tänker på pappa som tar ännu mer medicin än vad jag gör och han skulle behöva betala ofantliga summor per år om det inte fanns ett sådant skydd. Nu betalar man ju högst 1500 om året, sen är det gratis. Efter 900 eller något sådant så reduceras priset neråt också. Det är ett bra system minsann.


Nej nu ska jag faktiskt klä på mig och gå till jobbet. Det är ett underbart solsken utanför fönstren och det är dags att jag tar vara på det.


Tack vem du än är som skickade kommentaren till mitt inlägg i Onsdags... jag vet att det är ett superbra sätt att få ur sig allt genom att prata med en utomstående, det är oftast det enda som fungerar. Mitt sätt är nog att skriva av mig det istället, har svårt att prata med folk om hur jag mår och har oftast svårt att sätta ord på det.


/A

Kommentarer
Nathalie säger:

Hejsan!
Såg att du var med i modeakutens tävling om navelpiercing. Tänkte bara tipsa om att jag själv också har en tävling dör man kan vinna 2 st!

2008-03-27 | 13:15:47
Bloggadress: http://koohinoora.blogg.se
Therese säger:

Skont att pannan funkar igen! Jag hade aldrig klarat en dag utan varmvatten! hehe.

Nae, Degerfors ar sa pyttelitet, finns ju inget att gora dar nar man ar dar. :P Orebro ar mkt battre. Hehe

Okej, men battre att soka in anda, gar alltid att tacka nej senare ju. Soker man for sent ar det ju svart att komma in om man andrar sig lixom...

Sjalv har jag ingen aning om vad jag ska lasa nu i host. Borjar bli lite trott pa pluggandet. . .

2008-03-27 | 13:46:09
Bloggadress: http://tezz86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback