Fredag 2a Maj

Jag har en bra känsla i kroppen idag, det gillas. Det kommer att betyda att jag kan gå till jobbet idag =)
Tråkigt bara att jag inte kommer vara ledig på nio dagar, men det gör mig inget.
Det blir lite varierat, Hemtex och lite maxi. Saknar faktiskt alla goa människor uppe på maxi nu när jag jobbar så sällan. Samtidigt så käns det så himla roligt att få prova på något nytt!


Igår förklarade jag för M varför jag inte tänker flytta till Borås om han inte följer med.
Man ser många förhållanden som kraschar. Mest av allt beror det på att man inte tror på det, eller att man inte kan kommunicera.
En vän sa till mig att ett år isär väl inte är någonting. Men jag tror som så att när jag väl bosatt mig i Borås, i en lägenhet utan honom och träffar massa nya människor och inte har någon att komma hem till, ja då kommer han så sakteliga försvinna ur mina tankar. Vare sig jag vill eller inte.
Vännen tyckte mest då att det som är menat är menat, och jag håller med i det.
Men jag tror också på att jag har ett val.
Jag vill inte sätta mig i en situation där jag kan träffa någon annan. Visst händer det så händer det.
Men jag har valmöjligheten att ta med honom och det vill jag.
Jag gjorde ett val när jag sa ja till förlovningen, det valet trodde och tror jag verkligen på.
Jag vill leva resten av mitt liv med den här killen, jag tror verkligen på att vi kommer få ett himla roligt och fint liv tillsammans.
Därför vill jag aldrig utsätta mig för den frestelsen att bo ensam i en stad långt, långt bort.
Jag vill ha honom att komma hem till och krypa upp i famnen på varje kväll, i hela mitt liv.
Jag vet att förhållanden har sina ups and downs, jag blundar inte för dem.
Jag vet att allt inte är sådär nyförälskat hela tiden efter snart 5½ år tillsammans.
Allt blir en vardag, men det gäller att piffa upp den. Det gäller att ta sig ur alla downperioder och enda sättet att göra det är om man tror på varandra och det man har tillsammans.
Och jag tror, och jag vet. Tillsammans klarar vi allt <3


Oj, det blev lite djupare än vad jag tänkt.
Det var skönt att få förklara för M. Han vet att jag älskar honom, det säger jag varje dag.
Men ibland så kanske inte orden betyder så mycket, men jag tror att jag fick honom att förstå att han är den enda för mig och den enda jag vill ska vara det för all evighet.

/A


Kommentarer
Johanna säger:

Naaaaw vad fint :) Jag och min kille hade väl en liten "kris" när han skulle flytta till en annan stad för 1 år och plugga. Jag var rädd över att han skulle hitta någon annan eller att han skulle börja leva ett student festar liv. Vi pratade väldigt mycket om hur vi ville ha det och det var nog mycket det som gjorde att det funkade så bra. Han är färdig i maj och då har det gått 1 år :) Visst ibland har det varit jobbigt men förhållandet har blivit väldigt passionerat eftersom man inte ses under veckorna och när han kommer hem på helgen så blir man väääldigt nykär ;)

2008-05-03 | 10:03:02
angie säger:

Jag har inte läst din blogg innan men jag tycker den verkar jättekul att läsa, inte som typ blondinbella eller någon sån utan din är mer verklig, handlar om känslor och sådär... Man kan känna igen sig i de du skriver.

Ha de kanon, och fortsätt skriva!

2008-05-03 | 12:44:18
Bloggadress: http://angiiiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback