Lön = betala räkningar

Det är minsann inte kul att betala räkningar och se alla pengar man fått försvinna lika fort.
Usch jag måste verkligen göra en ordentlig budget sen om jag börjar plugga. Jag tycker att mina pengar aldrig räcker till och då har jag inte tjänat mindre än 10,000 på ett helt år. Sjukt egentligen.
Räkningarna brukar hamna runt 4000-4500 för mig ungefär(inkl. matpengar) så jag har ju inte direkt behövt leva knapert.
Visst sätter jag in mycket pengar på mitt sparkonto och så också(har aldrig mer än 2000 på lönekontot), och vi åker nästan utomlands två gånger om året. Så det kanske inte är såå konstigt egentligen.
Men som sagt, en rejäl budget när jag börjar plugga är ett måste! För då kommer det mesta av pengarna gå till räkningar och studieböcker och sånt där tråååk.

Jag tycker dock att jag har mycket god hand med pengar och min ekonomi, men det har blivit lite för mycket unnande ibland. Fast å andra sidan behöver man det också. Jag vill inte bara spara pengarna på hög och aldrig göra något för dem. Varför ska man då jobba och slita om man aldrig får lön för mödan liksom?


Får se hur det blir med semesterersättningen också, den skulle vara trevlig att få sätta in på sparkontot =P
Ska ringa och prata med henne imorgon om det tänkte jag.

nu måste jag försöka få ordning på mitt hår som står rakt upp för tillfället =S


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback