Academic Work



Jag har blandat renskrivandet av anteckningar med lite mat och tv tittande och däremellan har jag också hunnit med att registrera CV på olika sajter. Mycket bra gjort av mig.




Jag måste ta mig tid att berömma Academic Work för det dem gör!
Jag registrerade mig i torsdags på deras sida för att leta extra jobb. Hann dock inte så mycket mer än registrera mig då något annat tog uppmärksamheten från datorn.
Idag fick jag ett samtal som jag missade vilket resulterade i ett meddelande i röstbrevlådan.
Där hälsade Elin(?) mig väldigt välkommen, hon sa det flera gånger till och med och sa vad hon tyckte jag borde komplettera för att få så många sökningar att matcha mig som möjligt. För att i slutändan kunna hitta ett passande jobb.

Visst det kanske inte låter superspeciellt.
Men...

När vi flyttade hit till Borås så sökte ju Marcus jobb frenetiskt.
Sedan hittade han ett genom academic work och han fick åka dit på intervju.
De gillade honom och lät honom gå vidare till intervju för företaget.
Företaget anställde honom sedan.
Det jobbet han har nu fick han alltså genom dem och genom hela processen att söka och att få jobbet så ringde dom ofta och talade om hur det gick, omm de behövde betyg eller något sådant som behövde kompletteras.

Dessutom ringde de och grattade så mycket när han fick jobbet.
Sen när han klev in på jobbet en dag stod där en stor blombukett på bordet och ett kort från academic work som ännu en gång grattade och önskade honom all lycka till med det nya jobbet.

Det kallas jag service i alla fall.
Det är inte som arbetsförmedlingen som alltför ofta bara är sura och griniga.
När han man ens fått ett arbete genom ams?
Nej, jag måste ge en stor eloge till Academic Work för sitt proffsiga och positiva sätt.
Jag

rekommenderar dom verkligen!
De bryr sig mer om en som person istället för en arbetskraft. De uppmuntrar hela tiden och är alltid trevliga.
Det är god service om något!

Så ett stort tack till dem som gjorde min dag, även om det bara var ett litet röstbrevlådemeddelande.



/A


Kommentarer
Elin säger:

Jag var anställt av academic work i 2 år innan jag blev transcom anställd..(!) o jag tycker dom är kanon! dom är trevliga som tusan. Ibland kunde dom dock ringa och tjata lite mycket när dom tyckte att jag satte upp mig på för lite jobbtimmar men annars är de trevliga^^ :)

2008-11-17 | 18:31:47
Bloggadress: http://pepplas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback