Coca-Cola



För den som känt mig ett tag är det ingen nyhet att jag totalt älskar coca-cola och verkligen är helt beroende av det. Jag dricker det dagligen. Oftast köper jag en innan varje föreläsning.
Men, mitt hjärta och min kropp börjar säga ifrån. Jag skyller inte allt på coca-colan men jag vet att den också har en del i det hela.
Så jag har beslutat mig för att försöka ta hand om mig själv lite bätte och det första steget som jag har tagit är coca-colan.
Jag har nu inte druckit cola på hela denna vecka, som nu är fyra dagar.
Jag skäms att säga att jag inte ens kommer ihåg när senast jag var utan cola så länge.
Fyra dagar kanske inte låter speciellt länge, men för mig som dricker det dagligen är det en otrolig bragd. Dessutom är vattnet här i Borås riktigt vidrigt och smakar konstigt så det är svårt att veta vad man ska dricka istället. Mjölk är jag överkänslig mot och undviker det helt. Så jag har bytt ut min älskade cola mot måltidsdryck.
Visst är jag väl lite duktig ändå?
Coca-cola får jag faktiskt dricka på helgerna och visst smakar allt lite bättre när man vet att man har förtjänat det?



Kommentarer
Fru Evelina säger:

tack gumman! och det är så jag vill och försöker tänka, att allt sker av en orsak!



duktigt av dig!! jag dricker pepsi max varje dag och skulle nog inte klara av att vara utan i 4 dagar haha... tror du det ger dig huvudvärk?

har du typ gjort nån undersökning på hjärnan förresten?



kramar

2008-11-20 | 13:19:40
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/
Elin säger:

Oh shiit! jag är precis likadan! Det är jädrans bra gjort av dig o varit utan i 4 dagar!

jädrigt bra! :)



Kram!

2008-11-20 | 14:17:28
Bloggadress: http://pepplas.blogspot.com
Fru Evelina säger:

jag tycker du ska kräva en röntgen! Inte för att skrämma dig, men på efter tio idag så handlade om en tjej som hade haft hjärtumör, och ett av de första tecknen på det är kraftig huvudvärk som inte ger sig. Nu behöver det ju verkligen inte vara nåt så allvarligt med dig och det hoppas jag verkligen inte att det är, men bättre att kolla upp än inte liksom!!



kram

2008-11-20 | 16:40:56
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback