Tisdag - huvudvärk



Jag somnade på soffan vid halv sju igår, jag var helt slut efter pluggandet och huvudet värkte.
Vaknade till efter en halvtimme, åt lite mat och kollade på favoriten miami ink.
Sen tog jag en snabb dusch och gick till sängen och la mig.

Har sovit över tolv timmar i natt men ändå känner jag mig inte pigg.
Vaknade när klockan ringde strax innan sju men bestämde mig för att stänga av den och strunta i lektionen idag.
Kanske är det dumt att vara hemma, men det handlade om ungefär tre timmar och att sitta på en föreläsning i tre timmar med en huvudvärk som spränger och gör ont ända ner i ögat är ingen hit. Dessutom hade jag nog inte lärt mig något idag ändå.

Efter en stor baguette till "frukost" (åt den nyss) så börjar jag piggna till lite. Huvudet känns något bättre och ögat hänger med lite mer nu. Däremot ser jag allt halvsuddigt och jag vet inte om det beror på tröttheten eller huvudvärken.
Ska se om huvudet kanske tillåter att jag i alla fall läser lite i materiallära boken. Samvetet låter mig inte riktigt ligga på soffan och göra ingenting en hel dag. Om det inte hade regnat så förbaskat ute hade jag unnat mig en promenad, men att bege sig ut i detta väder är bara dumt.

Orkar jag inte läsa har jag i alla fall en sak som står på schemat och det är att tvätta mellan fyra och åtta ikväll.
Inte det roligaste kanske, men det behövs ju tyvärr ibland.



Jag fick en glad nyhet på posten idag. Mina provsvar har kommit och dom var normala!
Det behövde jag nu. Hade inte riktigt orkat något annat.
Desvärre har jag ju fortfarande samma problem kvar, men då vet jag att det inte är så allvarligt i alla fall.
Vet inte om jag orkar ta tag i mig själv och boka en ny tid för ytterligare utredning eller om jag faktiskt låter det vänta ett tag.
Jag behöver all min ork och energi till flytten och allt annat just nu.
Att gå till diverse läkare och göra diverse undersökningar tar på en, det är verkligen inte roligt och att alltid behöva vänta på svar från olika ställen tär lite på psyket. Det finns en konstant oro och undran vad man ska göra ifall proverna visar på något man inte vill. Så, det får nog vänta ett par månader tills jag har tid med det.



/A

Kommentarer
Ella säger:

Miami ink är görbra! Det är en konst, de dem gör i det där programmet! Jag tycker det ser skitsnyggt ut men jag är nog lite för feg för att göra en tatuering själv. :P

2008-11-18 | 17:27:08
Bloggadress: http://ellbellaswe.blogg.se/
Fru Evelina säger:

men fy att du ska behöva ha så ont!!

hur var det, använde du linser eller glasögon?



kram

2008-11-18 | 21:36:02
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/
Lily [ L i n d a . B l o m ] säger:

Hej Anna-Ida!



Nu har jag pratat med Chicy, och dom hade missat mitt mail med din adress. Vet inte om det försvann någonstans efter vägen på något kosntigt sätt : )



Men nu är det ialla fall ordnat! Din jacka och klänning bör dyka upp denna eller nästa vecka : )

2008-11-19 | 00:16:38
Bloggadress: http://lindaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback