Mååndag

Denna veckan får gärna stanna nu.
Jag kände hur avundsjukan bara växte när Julia i klassen missar tentan och åker till Aruba med pojkvännen. Jag skulle gärna byta plats med henne ja...
Hon slipper all tenta ångest för tillfället och har ytterligare en månad på sig att lära sig allt.
Jag skulle också behöva den månaden.
Just nu känns det otroligt dåligt och som att jag inte kan ett dugg.
Men det får gå som det får på fredag, jag kan inte göra annat än att försöka och hoppas på det bästa.


Efter föreläsningen hade vi programmöte där vi tillsammans med dom som går andra året på utbildningen satt och diskuterade tillsammans med två lärare angående ett tredje år.
Det lät ju väldigt intressant och även väldigt bra.
Jag vill gå nog ett tredje år.
Varför läsa bara två och inte tre när man då får kanditat examen?
Jag kommer nog aldrig vilja ta magisterexamen ändå så då är det ju bra att ha kanditaten istället.
Däremot verkade kurserna inte ett dugg intressanta vid första anblick, men man ska inte döma en bok efter omslaget.
Så nu lutar tankarna åt ett tredje år, men först tar jag varje dag som den kommer och försöker att klara det jag gör nu.


Migränen börjar komma krypande.
Funderar på om jag ska lägga mig och sova tills Marcus kommer hem och en och en halv timme.
Egentligen bör jag ju plugga men jag vet att om migränen bryter ut helt kommer jag vara handligsförlamad ett par dagar ändå, så då är det lika bra att avvara ett par timmar kanske.


Idag är Borås ganska härligt, solen skiner och den värmer faktiskt en del.
Hade funderingar på att sätta mig ute på balkongen med böckerna och suga in de solstrålarna man kan och sedan försöka spara på dom under vintern. Jag tror att denna vinter kommer kännas lång...


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback