Ytligheter

Ibland blir jag bara så trött på allt ytligt.
Vad spelar det för roll om någon har utstående öron eller ful, skadad hud?
Visst är det utseendet som man ser först hos en människa men egentligen spelar det ingen roll hur ful någon är, så länge den har ett stort hjärta.
Jag skulle inte vilja vara med någon som är hur het som helst men inte har en hjärna att tänka med eller är är en idiot bara för utseendets skull.
Nu handlar det inte bara om sexuell attraktion utan även vänskap.

Jag har lärt mig att se förbi folks defekter, alla har dom så varför se dom?
Jag tycker att det är så otroligt synd att folk fortfarande är så trångsynta.
Det är inte direkt så att någon med dålig hud eller konstig näsa kan hjälpa det.
Det har med gener och hormoner och allting att göra och varför kan man inte vissa se förbi det?
Sen så är det ju också så att personen i fråga säkert mår hur dåligt som helst över sina problem ändå och för att man inte kan göra något åt det. Det räcker faktiskt att man själv mår dåligt utan att någon annan påpekar det.




Vi lever ändå på 2000-talet där jag tycker att det finns större saker att bry sig om.
Det finns fortfarande krig i världen, folk som svälter, folk som mördas utan anledning och sjukdomar som skördar folks liv.
Nu är vi inne i en stor finanskris och allt folk bryr sig om är utseendet?
Vart är världen på väg egentligen?
Varför låtsas man om att problemen inte finns?
Visst kan man inte gå och oroa sig för folk varenda dag, det är inte det jag menar. Då skulle man bara må dåligt.
Men varför ens lägga krut på att se folks svagheter när vi egentligen bör ta hand om varandra?
Vi lever ändå i ett bra land där olikheter ändå ska kunna vara accepterat.
Det är accepterat att vara mörkhyad(av de flesta) men inte att ha några extrakilon på sig?

Vad spelar utseendet för roll i det stora hela?!
Jag är hellre omringad av "fula" personer med stora hjärtan än massa snygga idioter som bara bryr sig om folks utseenden.

Håller inte dom flesta med om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback