Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll

Känner mig lite sådär höstdeppig.
Jag har en sån där känsla så jag inte vet varken ut eller in i kroppen.
Man försöker sätta fingret på känslan men det går inte.


I alla fall känner jag för att sätta ipoden i öronen och knalla ut på en promenad vid sjön.
Sånt brukar rensa tankarna väldigt bra.
Jag har nog väldigt många såna. Tankar alltså.

Mycket har hänt i livet på väldigt kort tid och allt är så otroligt fantastiskt!
Jag har träffat människor som jag verkligen trivs med och som jag kan se mig själv i.
Jag har tagit dom där stora stegen jag aldrig trodde jag skulle ta.

Men någonstans efter vägen tror jag att jag glömde bort mig själv.



Läste förresten något otroligt bra häromdagen, och hör och häpna, jag läste det i Blondinbellas blogg, som jag aldrig annars läser. (något förkortat dock)
"Fundera på vilka du umgås med. Umgås du med människor som sänker dig? eller umgås du med människor som inspirerar dig och får dig att vilja lyckas. Hitta vänner som ligger på samma ambitionsnivå som dig."

Hon har så rätt!
Livet handlar om det.
Det kan göra ont i en att förlora en vän, jag vet precis, men ändå saknar jag inte denna vän ett dugg.
Vi sänkte bara varandra och var aldrig lycklig i våran relation. Jag saknar vänskapen men vet att det är bättre för mig utan den.
Varför umgås med människor man inte mår bra av?
Det är som Bella säger, umgås man med ambitiösa människor så blir man ambitiös själv. Eller hur?
Inte vill man vara den som drar det minsta strået till stacken.


Jag vet inte direkt vad jag vill ha sagt men någonting men det är min blogg och här ventilerar jag allt jag tänker på.
Ibland behöver man bara få ur sig alla tankar och känslor.
Kanske är det först då man kan sätta fingret på dom?


Det börjar mörkna ute och jag tror att promenaden ställs in, jag gillar inte mörker och ensamhet.



Mina bästaste vänner är utspridda över hela sverige, gissa om ni är saknade?!


/A

Kommentarer
[ N A D I A ] säger:

Sv. Haha okej!

2008-09-14 | 22:44:09
Bloggadress: http://zoegaz.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback