Högskola - Ett heltidsjobb

Det här med att gå på högskola och att det är ett heltidsjobb, det är ju rätt.
Men det är inte riktigt min starka sida heller har jag märkt.
Det tar mig typ 3-5 minuter att gå till skolan, men ändå är jag inte där mer än nödvändigt.
Jag vet själv att jag inte får något gjort alls hemma men ändå så har jag inte disciplinen att daska mig själv i ärslet för att få lite fart på mig.

Jag skyller på att det är ovanan och att det blir bättre.
Men egentligen handlar det inte ens om det.
Det handlar om att jag är lat och alltid har varit det.
Det handlar om att jag måste ta tag i det NU inte imorgon.

Jag har insikten om det men nu gäller det bara att också utföra det.


Just nu är jag i en svacka, jag är konstant trött och känner mig emellanåt deppig.
Jag är ett halvt vrak ibland.
Jag gillar inte hösten när den är såhär.
Jag gillar inte att sommaren aldrig riktigt kom.
Jag behöver värme och solsken för att må bra.
Jag har ett par solstrålar som piggar upp om dagarna (ni vet vilka ni är<3 jag är glad för att ni finns i mitt liv
Utan dem skulle jag inte orka av dagarna.

Alltså, jag är inte nedstämd av någon egentlig anledning.
Jag har jättemycket att vara tacksam och lycklig över, så det är absolut inte något sådant.
Men ibland hinner gammalt i kapp, sånt man inte velat ta itu med.
Sen är jag och kommer nog alltid vara en grubblare och lite utav en ältare av saker och ting.
Både på gott och ont skulle jag nog vilja säga.


Idag har jag kommit till insikt.
Jag förstår äntligen varför de har satt den svåraste kursen först på programmet.
Jag har sett det som ren idioti innan med tanke på hur många som hoppar av efter den.
Men det är ju det som är tanken.
Klart de sätter den svåraste men också viktigaste för en blivande butikschef först.
Det är ju nu man sätts på prov om man verkligen skulle klara av sitt egna företag eller om man ens tycker att det är intressant.
Varför gå alla roliga kurser först och sen inse att företagsekonomi är inget för mig?
Det är ju ändå en stor del i sitt blivande yrke liksom. (i olika omfattningar såklart.)

Visst blir man då änna lite mer peppad att faktiskt klara av den?
Kanske inte första tentatillfället, men jag ger inte upp.
Om jag så kommer få råplugga hela sommaren så ska jag sätta den! :)
Nu tänker jag ju såklart sikta på att klara den vid första tillfället, allt annat vore bara korkat.


Jag borde sätta mig och läsa en hel massa nu, men först såg jag att det är desperate housewives på tvn.
Jag har aldrig sett den första säsongen så jag känner att jag vill se det.
Jag känner att jag borde ta en powernap innan det för att tömma huvudet på sömn, men jag vet att jag kommer sova för länge då så det är bäst att jag låter bli det.


Imorn är vi "lediga", det heter ju inte så direkt.
Mikaela passade på att åka hem till sitt Leksand. Kommer sakna henne faktiskt.
Nästa helg, eller vecka rättare sagt, så är det till att tagga massa utgångar och trevligheter =)

Jag ska faktiskt sätta mig uppe på "stora" högskolan i bibblan imorn  för att plugga med Camilla.
Imorn är jag inte ledig, ledig i den mån att jag inte har en tid att passa, men inte ledig i den mån att jag faktiskt ska försöka att ta mig till det här med åtta timmars plugg om dagarna.
Nog för att jag inte orkar åtta timmar imorn en fredag sådär, men i alla fall en bra stund.


Annaida! Det är dags att börja ta tag i allt nu.
Det är dags att ta de där stegen mot min dröm och mitt mål.
Ingen annan kan ta dom åt mig, utan dit får jag ta mig själv.
Även om det finns hjälp på vägen.

/A

Kommentarer
Fru Rödebäck säger:

Exakt, kloka ord.

2008-09-18 | 14:38:33
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
Fru Evelina säger:

å gumman, du kommer klara det så bra ska du se!! du verkar vara en stark och tuff tjej =)



Svackor kommer vi alla i, och det ligger nog mkt i det där att sommaren aldrig kom. Man behöver ju solen för att må bra, så är det ju!!

tur det finns vitaminer =)



kramar

2008-09-18 | 22:31:25
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/
malincatrin säger:

Allt jag kan säga är att du inte är ensam. Jag har pluggat på universitet/högskola i 2 år och jag är på tok för lat. Det funkar ibland men inte när det är för mycket runt omkring..

2008-09-21 | 18:10:53
Bloggadress: http://malincatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback