091211 - Fredag



Lägenheten känns idag väldigt tom. Jag vet inte om det beror på att jag vet att Marcus inte kommer hem förrän imorgon. Men jag vet att den senare ikväll kommer fyllas av glädje och skratt med underbara vänner.

haha oj, och precis då kom M hem för en pussattack och sedan sprang han iväg igen? Det gjorde i alla fall min dag :)


Jag hade lite svårt att somna igår och då tänkte jag lite på framtiden och insåg ett par saker.
För det första vill ju både jag och Marcus härifrån sen, vi vill hem till Värmland för att kunna starta upp något där och ha nära till våra familjer. Men igår insåg jag hur mycket jag kommer sakna Borås, jag har trivts från första stunden jag satte foten här i Borås, detta är ju vårat hem nu, och det känns verkligen som hemma.
Det kommer faktiskt att kännas konstigt att lämna Borås bakom oss och på något litet plan vet jag heller inte om jag vill det helt och hållet.
Borås kommer nog alltid vara speciellt för mig ändå, det har varit min lilla tillflyktsort när jag inte orkat med.
Det är lättare att "låtsas" att de där jobbiga sakerna inte existerar när man har dom långt bort.
Jag har stött på många fina människor som jag lagt till i mitt hjärta.
Det känns fint att Borås, trots allt, kommer att vara ett minnesvärt kapitel i mitt liv och jag är lite ledsen över att lägga det bakom mig sen.
Men jag får njuta av det ett par år till och tills dess kanske jag är trött på det ;)


nu måste jag fixa rent i ugnen om pepparkakorna ska bli goda.


/A

Kommentarer
Leia ♥ säger:

Kommer vännerna över på party eller tvkväll?

2009-12-11 | 17:30:18
Bloggadress: http://leiabloggar.blogg.se/
h a i d i s - säger:

HallåHallå! följer du julkalendern? ^^

2009-12-11 | 22:19:40
Bloggadress: http://haidis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback