Ensam hemma



Jag har snart tagit mig genom dagen.
På vilket sätt?
Handlade lite godsaker inför ikväll + mat.
Har lagat mat och städat iordning i köket.
Jag började med en teckning men gav upp ungefär lika fort. Har tappat bort mina bra teckningspennor! Morr.
Tittat på tv.
Läst bloggar.
Kollat facebook sisådär tre miljoner gånger.
Plockat undan lite i lägenheten som ser ut som ett bombnedslag.

Jaa, det var väl ungefär det.


Jag är rätt uttråkad men samtidigt är det otroligt skönt att veta att jag är ensam hela kvällen.
Saknar faktiskt inte ens Marcus just nu, det brukar jag annars göra på en gång.
Jag behöver verkligen min egentid just nu.

Jag tror inte riktigt att man förstår att jag kanske inte mår helt hundra även om jag kan skratta och vara glad.
Innerst inne är jag fortfarande väldigt ledsen och tom. Är det så konstigt när man förlorat en viktig person i sitt liv?
Kanske är det förståeligt att man inte orkar vara den som tar ansvar för allting precis hela tiden. Det räcker med att jag måste ansvara för mig själv och mina grejer men jag pallar inte att fortsätta som förut just nu.
Varför ska allt fallera bara för att jag inte orkar eller har lust just nu.
Ska det behöva vara så?


Usch vilka neggoinlägg det blir iag.
Men det är trotsallt min blogg och det är mina tankar som återspeglas här.
Take it or leave it. Det är inte så att jag tvingar någon att läsa.


Nu ska jag blanda mig lite dipp, krypa upp i soffan med lilla datorn (som internet fortfarande inte funkar på! morr) och kolla lite ducktales och bara mysa lite. Ska tända lite doftljus också och ha en riktig myskväll med mig själv.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback