Etik & Miljö



Idag kickades vår nya kurs igång, etik och miljö.
Vi fick börja med att kolla på den elfte timmen som handlar om vår jord och om dess klimat och allt vi människor gör och har gjort för att förstöra den. Mycket sevärd film och den ger en verkligen en tankeställare om vad vi som enskilda personer faktiskt kan göra för vår miljös skull. Dessutom får man verkligen en större inblick i hur hårt hotade vi människor verkligen är.
I alla fall så verkar kursen kanon, synd att den bara är på tre poäng för jag anser att alla i runtom verkligen behöver bli mer lärda och få mer insikt om hur vi påvekar vår miljö genom allting vi gör och jag hade gärna läst denna kurs till 7.5 poäng.



/A

Kommentarer
Rikard säger:

Jag gillar också Etik & Miljö kursen trots att jag läst den snarlika "Det ansvarsfulla modeföretaget" Samma lärare, powerpoint presentationer och filmer, men men så är det med det! Trikåtekniken däremot är jag inte så förtjust i än så länge!

2009-01-21 | 21:01:12
Bloggadress: http://rikardandreas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback