Helgen



Helgen var...konstig på något sätt men också väldigt bra.
Den startade med en tvåtimmars promenad i fredags med Mikaela och vi upptäckte delar av borås vi inte tidigare varit på, haha, ingenstans där jag kommer gå igen men nu har vi i alla fall gått där en gång med lite missöden som att hamna innanför massa staket osv.
Sen hämtade vi upp Zandra och begav oss för en fika på kära viskan. Mysigt.

Sen var det bara hem och försöka få ordning lite på lägenheten innan marcus slutade.
Jag var hemma halv fem och Marcus skulle komma fem så det vart maraton städ men jag hann klart med allt och hann till och med duka fram en semla, tända lite ljus och så.
Han blev glad för sina presenter.

Vi avnjöt räkorna och allt det goda lagom till let´s dance och kvällen avslutades på bästa sätt.
Marcus tackade så mycket för en fin födelsedag.

I lördags kom hans mamma, pappa, mormor och morfar och vi mötte upp dom för en runda på stan.
Jag som är fattig som en kyrkråtta fyndade inne på JC. Hittade två tröjor som jag kollat på under hela vintern. Tänkte att nu på rean skulle de gå på ungrfär 350 och det är väl okej istället för 700. Men när jag väl betalade så fick jag betala 174. Mycket trevligt. Jag som jobbat i butik är van att det är röd prislapp som gäller men nu hade JC halva reapriset. Perfa.

Sen knatde vi hemåt för att göra ordning födelsedagsfika och lagom till det var klart kom även marcus farmor och farfar.
De kollade in lägenheten och verkade tycka att vi hade det fint och bra.

Kvällen avslutade vi på lilla krogen med trerätters och jiiises vad mätt jag var.
Vi följde dom upp till Plaza för att sedan knata hem igen.

Gårdagen spenderade vi på knalleland för en runda och sedan hem för att äta upp tårtan.
Jag passade även då på att kika in på JC och kom ut med en tröja till och ett linne för 144:-.
Direkt när Marcus släkt åkte efter två tiden tog vi bilen och drog mot Bäckebol och IKEA.
Ikea stängde sex så vi hade cirkus tre timmar på oss så vi gick i godan ro. Tyvärr höll de fortfarande på med att skylta och bygga om så det var inte så mycket att se men vi plockade på oss det vi skulle ha och sen när vi kom till lagret det var då allt sket sig.
Vi skulle ha ett bord som vi funderat på men vi ville inte köpa det utan att ha sett det och eftersom den avdelningen var under uppbyggnad fanns det ingen möjlighet att se det, mor nummer ett.
Sen hittade vi inte klädseln till våra barstolar (vi har två men skulle komplettera med två till) så vi frågade en snorkig tjej och de var tydligen slut.
Klockan var nästan fem och vi rusade till kassorna, betalade det vi hade på vagnen och drog till Kållered och IKEA där istället för att pröva lyckan.
Vi kollade på bordet och beslutade oss för att ta det och sen hittade vi resten som vi inte hittade på bäckebol.
Tyvärr fick vi belräftat av en väldigt snäll och go tjej på kållered att klädseln hade utgått men att det kanske kunde lösa sig ändå och om inte kanske vi kunde byta in klädseln vi har för att få pengarna tillbaka eller i alla fall få nya klädslarna billigare. Schysst deal. Men vi får se om vi får tag på dem, för vi vill ju ha de grå som vi har.

Så vi kom hem med
Två barstolar, dock utan klädsel (hon på Bäckebol slog in fel i kassan så vi betalade bara för en, haha)
Ett nytt soffbord
En huvudgavel till sängen som vi ska måla vit.
En tangenbordsskiva
En pall till köket så att jag kan nå lite mer
Ett ljus + fat till sovrummet
En lampa till sovrumsfönstret
Massa värmeljus
En stekpanna
Tre runda små mattor

Sen lite småtjafs.

Vi hann alltså med en hel del på de där tre timmarna.
Bästa var ju faktiskt att vi slapp betala 525:- för stolen = )


Sen var jag så trött efter helgens bravader och jag hade sån huvudvärk så jag tvärslocknade klockan nio.


Det var min helg det.
/A

Kommentarer
Rebecca säger:

Hm, men sen så kanske det inte är så lätt att få jobb nu heller? Måste ju göra något om jag inte pluggar :)

2009-01-19 | 16:21:43
Bloggadress: http://beccamagnusson.blogg.se/
Malin säger:

ahh vilken härlig rabatt!



sv: hade säkert vart roligt :D

2009-01-19 | 17:57:13
Bloggadress: http://www.malinh.com
Tezz säger:

tack för tipset. ja, vi får väl se hur de blir ang. att sy en ny klänning. måste köpa eller låna böcker me mönster o så... men de tar ju tid och har man adlrig sytt innan så lär de tar ännu längre tid o måste pröva lite innan man sätter sig o syr i dyrt tyg man köper. men det återstår o se vad som händer... btw. grattis till VG!

2009-01-28 | 10:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback