Lite fredags gnäll ?



Klockan börjar närma sig fem, snart kommer M hem och då blir det att inhandla något gott att dricka och mumsa på för kvällen, men framförallt ska vi åka och hämta canvas tavlan vi beställd. Jag är toknervös, tänk om den inte blir bra!


Arbetet i miljö och etik är klart, sköönt. Jag och Mikaela satt med msn och skrev det, haha.
Skulle koppla om alla sladdar här hemma så jag kunde få in internet på min lilla dator men när jag satte igång den var jag uppkopplad utan att behöva göra något alls. Konstigt. Nu är den precis som den var när vi köpte den.
Det trådlösa slutade ju helt plötsligt fungera för mer än en månad sen och har inte funkat sedan dess trots en massa försök och svordomar.
Jag vet inte vad som hänt men det är skitsamma, den funkar, det är huvudsaken : )


Jag blir ledsen att planer alltid ska krocka.
Tanken var bio imorgon med tjejerna men de flyttade om det till idag för att det skulle passa för ytterligare en.
Tyvärr för det för min nackdel då jag inte kan idag.
Men det går väl fler tåg, får hoppas att de ser en film som jag inte vill se eller något ; )


Anledningen till att jag inte följer med är helt enkelt att jag behöver umgås med Marcus. Jag har inte sett honom på hela veckan knappt och de gånger vi setts har det mest varit sura miner från mig av någon anledning. Något känns helt enkelt inte bra och jag tror nog att det kan ha att göra med att allt är tillbaka där vi en gång var.
Vi ses aldrig då han jobbar hela dagarna och åker på fotboll på en gång.
Jag som har så slappt schema är alltid hemma och får ta hand om allt annat i husållet.
Precis som det var när Marcus pluggade och jag jobbade, ingenting har förändrats ett dugg.
Det känns inte bra attt man efter snart sex och ett halvt år står och stampar på samma steg och aldrig kommer framåt.
I mitt sinne är vi mycket längre fram men när verkligheten gör sig påmind blir jag bara förvirrad...

Imorgon ska han ut och jag har valt att inte följa med, därför ses vi inte imorgon heller och sedan börjar veckan om med fotboll och allt igen... hade nog behövt den där bion.


Ikväll ska vi i alla fall försöka ha en fin kväll utan sura miner.
Bara massa härlig kärlek så som det egentligen borde vara.
Vi ska äta det vi åt på alla hjärtans dag, räkor i vitlök, och se på en massa bra filmer.
Slumdog millionaire, Yes Man och Twilight.
Jag tror dock inte vi kommer se alla idag dock.


Jag hoppas att tavlan är bra för då är morgondagens projekt att få upp den på väggen och skriva ut fler foton att omringa den med. Har både svarta och vita ramar som bara väntar på att få ett foto i sig och hängas upp.


/A

Kommentarer
Zandra säger:

Men du vad sägs om en riktig myskväll med film och så imorgon då? :)

2009-03-27 | 17:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback