090525 - Måndag



Måndag idag, vilket betyder att vi slipper vårat arbete i butikskommunikation, idag redovisades det och trots att vi inte haft tid att ens gå igenom redovisningen innan eller öva tillsammans (jag hade inte ens läst mitt mer än en gång under frukosten imorse) så gick det kalasbra för alla. Bra jobbat brudar!
Skönt att man kan bocka av det nu, det är ändå en sån grej som tagit så mycket energi och tid, även om det har varit ett roligt arbete samtidigt.


Jag insåg alldeles nyss att jag haft min allra sista lektion mitt första år i Borås.
Nu återstår endast två tentor, eller endast och endast, men ja, ni fattar.
Vad knasigt det känns.
I alla fall så kommer resterande dagar och timmar av denna vecka gå åt till råplugg till två tentor.
Väveriteknik är det står som högst prioriterat på plugglistan, den andra tentan tror jag är plättlätt och den kommer jag bara läsa in de två dagarna mellan tentorna. Kanske låter dumt men jag tror inte att det är några som helst problem, man har lite gratis när man har butikserfarenhet redan.



Mamsen ringde igår och jag fick lite mer hemlängtan då, men nu kan jag äntligen säga att jag åker hem nästa vecka!


Jag längtar efter "sommarlovet" samtidigt som jag inte vill att det ska komma.
Jag vet inte riktigt hur jag ska klara så många dagar, veckor, utan Marcus.
Det kommer bli tufft, men också kanske väldigt nyttigt.



För att tala om något annat.
Vädret är helt underbar här idag och jag skulle bra gärna ta ut min kamera på fotopromenad, jäkla skit att Mikaela åkte hem till Leksand just idag.
Lutar mer åt att jag går ned till ica och handlar mig något gott, tar en go dusch, smörjer in mig för att sedan hoppa i mjukisdressen och sätta mig med plugg. Det är trotsallt mitt sista ryck denna terminen nu, det här klarar jag.
Bara dåligt på tv fram till klockan tio då det är t v å bra program samtidigt, HUR TÄNKTE NI DÄR?!




/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback