Köpenhamnshelgen! (Varnar för mycket bilder)

Efter en hel del påtryckningar från ett visst håll (nämner inga namn ;) ) så är det dags att berätta om vår helg i Köpenhamn.

Det började en seg dag i vår cafeteria på skolan då Mikaela kläckte idén om att vi tjejer borde åka till Köpenhamn en helg innan vi slutar skolan inför sommaren, och vi andra tyckte att det lät som en mycket bra idé.

Så sagt och gjort, senare bokade vi in en tvådagars i Danmarks fina huvudstad.

Vi åkte fredag 15e maj, redan halv sju på morgonen.
Det var minsann fyra förväntansfulla vänner som satt där på tåget.
Konduktören var roligast på länge så han lurade skiten ur oss på tåget och när han väl avslöjade sitt fula trick skrattade vi högt åt vår dumhet., resten i vår vagn också för den delen.

Vi kom fram runt elva, letade på vårt hotell som visade sig ligga precis vid centralen, checkade in, kastade in väskorna på rummet och begav oss ut i den för oss okända staden.

Vi tog turistrundan på ströget, fotade och skrattade och hade det allmänt härligt i den stekande solen.
Tog en glass på en Ben&Jerry´s glassbar och satte och på en parkbänk.
Flyttade oss sedan över torget till en uteservering innan det var dags att ta nästa turistrunda i hamnen.

Det kändes som att vi gick runt hela Köpenhamn, men det gjorde vi såklart inte, men mycket och länge gick vi. Hittade tillslut stadsparken, och där kan minsann Borås stadspark slänga sig i väggen. Fy sjutton vilken stor och härlig park.
Vi knallade till en affär och köpte med oss lite att smaska på där i solen i parken.
Några efterhängsna killar senare så knatade vi hemåt hotellet igen.

Om jag inte missminner mig så var vi ute och gick från runt tolv tiden till halv åtta på kvällen.
Vi svidade om och fräschade upp oss lite och skulle leta på Stella, ett mysigt fik / restaurant som vi blivit rekommenderade att besöka. Där tänkte vi avnjuta kvällen middag och gott, det var det verkligen!

När klockan slog tio satt vi som fyra slagna soldater men insåg att gå hem klockan tio en fredag i köpenhamn, det gör man bara inte, så vi höll ut en stund till och kastade oss i säng runt midnatt skulle jag tro.

Lördagen spenderade vi på stan, jag vill helst inte berätta om lördagen då jag helst inte vill minnas mina dyblöta skor och fötter som jag gick med i flera timmar.

Så summan av kardemumman.

Jag hade en toppenhelg med de underbaraste vännerna <3
De bjöd till skratt och härliga stunder och resan var verkligen toppen.
En härligt avslut på vårat allra första år tillsammans, jag hoppas det blir många, många fler år och skratt med er.
Tänk att man skulle hitta så fina vänner på en gång i Borås, ångrar inte för en sekund att jag flyttade hit.

Så det var lite om vår resa till Köpenhamn, sen låter jag bilderna tala lite för sig själva : )