091126 - Torsdag



Igår gjordes logistik-tentan. Gissa hur skönt jag tycker att det är att den är över?
Dessutom att det faktiskt bara var sex frågor och kändes löjligt enkel gjorde helt klart gårdagen mycket bättre. Att den är godkänd, det är den, något annat finns inte. Men jag väntar med spänning på resultatet sen.

Luften gick totalt ur mig efter tentan igår. Både magvärk och en enorm trötthelt slog över mig.
Somnade i soffan medans Marcus pratade med mig, bra gjort ;)
Men jag kompenserade det med att baka goda kärleksmums till efterätt. Hihi.

Nu funderar jag på att fixa labbarna i konfektionstekniken så att jag har det gjort.
De ska inte vara inlämnade förrän i Januari men då slipper jag ju ha det att göra under julen.
Dessutom är ämnet bara roligt så det är inte direkt jobbigt att behöva göra mönster till en kjol eller att mäta ett damplagg och ett herrplagg och skriva ned lite mått.


Imorgon ska jag träffa Björkan en sväng, det har jag sett framemot hela veckan.
Alltid bra att ha såna mål när man är inne i en jobbig period. Små delmål som lyser upp vardagen och gör att allt tråkigt försvinner för en stund.

Sen att det är fredag imorgon också gör det extra härligt eftersom det betyder helg och inte vilken helg som helst utan min och Marcus helg <3
För att fira så ska vi ska ta en tur på jul på Liseberg på Lördag, om det inte regnar förstås. Myskväll, kanske grekisk restaurant. Och på Söndag ska jag klå honom i badminton. Jag tror denna helgen kan bli succé. (Allt blir bättre än förra året, det är jag väldigt säker på).



Förresten.
Har ni någon gång haft en jobbig dröm och vaknat och sedan haft känslan av den där dumma drömmen hela dagen?
Jag drömde om något mindre kul och i drömmen grät jag och var otroligt ledsen och panikartad, den känslan har hängt över mig hela dagen fast jag vet att det bara var en dröm och att allt är bra.



/A

Kommentarer
Marica ☆Rödebäck säger:

Jag tog verkligen åt mig och jag är fortfarande väldigt glad för dina fina ord.

Jag har suttit och läst kommentaren nu och det känns lite bättre nu.. Vet inte vad det har vart med mig idag, men du har gjort dagen bättre :)

2009-11-26 | 18:27:20
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
N I L M A säger:

håller tummarna för att den är godkänd men du verkar ju säker så ;)

2009-11-26 | 20:42:22
Bloggadress: http://nilma.myshowroom.se
Marica ☆ Rödebäck säger:

Vad har jag gjort för att förtjäna såhär fina ord egentligen .. ? Du överröser mig med komplimanger hela tiden trots vi egentligen inte känner varandra så väl, och bara träffats en gång.



Jag är tacksa, glad och rörd av varenda ord du säger/skriver till mig och jag hoppas vi snart ses igen !!

2009-11-26 | 20:48:52
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
simone säger:

sV: Exakt, billigt är bra :D

2009-11-26 | 22:50:09
Bloggadress: http://fattybom.blogg.se/
N I L M A säger:

sv: ah barbarella är det första ja kollar eftersom ja piercade mig hos dom men de har inget ja är intresserad av så därför kollade jag runt lite. vad är det för negativt du har hört då?

2009-11-27 | 15:50:07
Bloggadress: http://nilma.myshowroom.se
Stella säger:

ja! jag påverkas sjukt mkt av mina drömmar och kan verkligen gå med obehagskänslor länge, spelar ingen roll att det "bara" var en dröm. värst är att drömma hemska saker om folk hemma i Sverige.



hoppas ni får en mysig helg!

2009-11-27 | 18:33:39
Bloggadress: http://morganandstella.blogspot.com
N I L M A säger:

sv: åh, det låter som en jättebra idé tycker jag!



jag tror jag gick in och kollade någon sån här hotellsökningssida, typ hotels.com och hittade vårt hotell där. Hotellet kostade 1000:- för två personer i två nätter. Flyg bokade vi med RyanAir och det kostade sammanlagt 224:- för båda T/R. Jag tror sedan det kostade 200:- per person för att ta sig med buss till och från flygplatsen till London City. Det blev alltså inte en speciellt dyr resa!



Sen valde vi ju till lite aktiviteter och åt på en av Gordon Ramsays restauranger så där försvann lite pengar också men det beror ju på vad man vill göra såklart :)

2009-11-28 | 17:18:24
Bloggadress: http://nilma.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback