En vecka sedan.


En vecka sedan sist nu. Veckan sprang fullkomligt förbi mig.

Enda biverkningarna efter vaccinet var en dag med feber och hängighet, vilket också kan ha berott på en mycket lång shoppingdag i Göteborg. Sen hade jag lite huvudvärk också, för mig känns det värt det, trots vad alla andra säger om vaccineringen.
Så är det med det.


I helgen som var så hade vi besök av svärföräldrarna. Vi åt gott och hade det mysigt.



I veckan som har varit har det varit fullt upp med rapportskrivning och föreläsningar.
Nu känns det som att man går på högskola, det är full rulle hela tiden.
Men jag måste säga att det känns.
Igår slocknade jag innan klockan ens blev åtta, i soffan, helt utmattad.


Men i all veckans stress så hanns det med en mysmiddag hemma hos Mikaela, hon hade gjort en riktig festmåltid som ett litet hejdå eftersom hon igår stack mot Thailandet. Vi passade också på att fira våran kära Björkan lite för tidigt.
Såna kvällar vill jag har mer av, underbara vänner och bara vara! MYS!


Idag tog jag mig en förtjänt sovmorgon, men vaknade faktiskt inte senare än halv tio av att solen sken in och gav mig ett underbart morgonhumör. Det gillas skarpt.

Jag har bestämt att denna dagen ska vara lugn, äckligt lugnt. Jag behöver det inför en veckas intensivplugg.

Jag är precis nyduschad, ska fixa ordning mig lite.
Det jag har planerat för dagen är att handla lite inför ikväll så jag slipper det senare.
Fika med Björkan och pressa henne lite inför tentan ;)
Sen har jag en hemma-mys-kväll alldeles ensam. Marcus är borta med jobbet och kommer tillbaka imorgon.
Tråkigt att vara ensam en fredag kan tyckas men jag måste erkänna att det ska bli otroligt skönt och att jag verkligen behöver det. Marcus kommer ju ändå imorgon så jag hinner nog knappt märka att han inte är hemma.

Jag har planerat god mat, chips, cola, fotbad, riktiga tjejfilmer som M ändå inte vill se och eventuellt lite logistikplugg.

Imorgon ska jag upp och träna, kommer vara TOMT utan Mikaela men jag ska vara fit tills hon är hemma igen ;)
Sen är det frenetiskt plugg som gäller för resten av helgen.

Vi har tenta den 25e och jag har inte alls mycket tid över för instudering.

På torsdag kommer Elin och kommer vara här tills på söndag. SOM JAG LÄNGTAT!
Men det betyder också att jag missar många dagars plugg så det gäller att komma igång rejält redan nu.



Så det är full rulle hela tiden och om jag aldrig tidigare vetat vad stress är så vet jag det absolut nu.


Måste också tillägga att min nya kurs - konfektionsteknik - är det roligaste jag hittills haft i skolan!
Jag är helt salig på föreläsningarna. Kan knappast bli bättre än när man får i läxa att gå och prova kläder i butik ;)
Mitt gamla sysug blir bara värre och värre och jag har redan planerat hur mitt framtida syrum ska se ut ;)


/A

Kommentarer
Zandra säger:

Jag ska börja träna igen till veckan så du behöver inte va ensam :P Tänkte starta med aerobic 14.30 på söndag. På?

2009-11-13 | 19:43:20
mikaela säger:

Bra, ligg i med traningen!!! Ser fram emot att se resultat nar jag komemr hem :)

2009-11-17 | 16:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback