091029 - Torsdag - Frihet



Sådär, nu är sista tentan för denna perioden klar.
Tentan startade 8.30 imorse och 8.50 var jag klar, var tvungen att sitta kvar till tio över dock p.g.a. tentaregler.
Jag säger bara en sak. Det var den lättaste tentan eller provet jag gjort i hela mitt liv. VG på den med andra ord :)


Nu ska jag börja packa inför värmlandshelgen. Nu känner jag verkligen att det ska bli skönt att få komma hem dit ett tag! Även om jag inte kommer träffa min familj så mycket, men Marcus familj är ju min på sätt och vis också så jag ser lika mycket fram emot det.


Jag blir så ledsen och trött på mig själv ibland.
Igår fick jag äntligen tid på vårdcentralen för koll av min hud.
Fick antibiotika utskrivet och jag var glad att någon äntligen tagit mig på allvar.
Läste på lite om det jag fått och insåg att kapslarna är gigantiskt stora och att man absolut inte får dela dem.
Med andra ord, inte ens någon idé att hämta ut dem för mig för det finns inte en chans på jorden att jag ska kunna svälja två såna om dagen i kanske flera månader. Suck och stön, jag som äntligen hade fått upp hoppet om att min hud en gång för alla skulle få bli bra, men inte då.
Idag har jag i alla fall pratat med dem igen och det finns inget annat alternativ i tablettform, det enda som kan erbjudas är krämer av olika slag, vilket jag provat tidigare och vilket läkaren igår tyckte var onödigt att testa på igen.
Men, hellre det än ingenting sa jag så hon i luren skulle rådfråga läkare och se vilka alternativ som finns så skulle hon eventuellt höra av sig igen. Har inte hört något och då skulle jag anta att jag har fått en kräm på recept istället.

Varför ska allt vara så krångligt när det gäller mig? Kan inte jag bara få vara som normala människor och kunna svälja tabletter utan problem? Eller få ha bra hud när man är 23. SUCK!

Aja, nog om det. Det är ju egentligen bara värdsliga problem, jag är inte mindre värd för det.


Så nu ska jag börja packningen!


Ha en fin helg allihopa!

/A

Kommentarer
Marica Rödebäck säger:

Nej precis, hoppet är det sista som lämnar människan så än slutar vi inte hoppas men det ser inte ljust ut!

Fia har inget halsband så hon kan inte fastna på det viset som din kise, men vilken tur att han kom tillbaka och jag antar att såret han hade fått läkte fint och så?



Fia är 3½ år.

2009-10-29 | 20:32:48
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
M A L I N säger:

Skönt att den var så lätt! Jag hade en imorse som var mindre lätt kan man säga.. det gick in genom ena örat, ut genom det andra fortare än fan! Haha!



Hoppas du får en bra helg!

2009-10-30 | 15:00:44
Bloggadress: http://nilma.blogg.se/
Fru Evelina säger:

vad härligt att tentan gick SÅ bra :-)!!

mindre kul om du har problem med hyn. ÄR det akne?



många kramar

2009-11-02 | 16:19:32
Bloggadress: http://happilyeverafter.se
Anonym säger:

Vad är det för problem? Eksem?

2009-11-03 | 11:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback