Det är inte sant!



Det är tamejtusan inte sant.
Jag har haft nackspärr en gång i mitt liv och det var under första terminen på högskolan, snart alltså två år sedan.
Och idag. . .

Kände mig stel i nacken redan igår men tänkte att det var eftersom jag suttit fem timmar i bilen och tänkte inte mer på det. I natt har jag vaknat ett par gånger och trott att jag legat konstigt med nacken för den kändes öm.

När jag vaknade strax innan åtta kände jag lite småpanik, jag kunde inte vrida huvudet för då kände jag att det skulle knäcka till rejält. Tog mig efter ett par om och men ändå upp ur sängen och nu har jag smörjt med en bedövande salva och har letat upp en halsduk. Än har inte nackspärren fått ordentligt fäste, men jag är livrädd att det ska bli som sist för då var jag helt orörlig i nacken i över en vecka och smärtan var outhärlig!

Snacka om att det kommer vid helt fel tillfälle, ska ju för sjutton till Stockholm imorgon, kan ju inte gå runt där och ha ont och se ut som ett missfoster som inte kan röra huvudet!
Nej jag får helt enkelt hoppas att det är falsk alarm och att det inte blir värre än såhär.
Undrar om ett varmt bad hjälper?


/A


"Några vanliga orsaker till en akut nackspärr:
- Köra bil med öppet fönster eller med luftkonditioneringen på.
- Psykisk stress som gradvis bygger upp spänningar i kroppens muskler, ofta utan att vi märker det tills nackspärr är ett faktum
- Dålig sovställning - kudde utan tillräckligt stöd för din nacke eller för hög kudde"


(och detta var bara det som stämde in på mig . . .)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback