Lördag 3e april.

Lördag 3e april. Förmiddagen var verkligen mer än man kan önska av en förmiddag. Det var strålande sol med klarblå himmel i örebro och fyra timmar med lena kändes som två minuter. Det är härligt att ha en vän som hon. Som man gått igenom halva livet med och som man vet kommer att fortsätta livsresan med en, oavsett vart i världen vi än är eller hur många mil vi har emellan oss. Det är rätt sjukt och jag är otroligt tacksam för att jag har haft den turen att ha en vän som hon i mitt liv. Du ÄR kärlek Lena! Resten av eftermiddagen spenderades med alla familjemedlemmar med påskmat, och man har ätit sig mätt så att det räcker och blir över! Nu ikväll tog jag med mig en bok och bosatte mig i badkaret. När jag klev upp hade mitt varma vatten blivit kallt och känslan av en inre ro börjar infinna sig i min kropp. Jag ligger just nu i min lilla bädd här på Aspstigen och funderar över livet. Kanske var det boken som berörde mig mer än jag först trodde, jag slukade den på ett par timmar, eller så är det helt enkelt så att jag nu åter fått tid att få ord på mina tankar, men det känns ganska bra och röran i huvudet börjar trassla upp sig. Jag saknar marcus men tror att den här veckan kan bli något som blir avgörande för resten av livet nu och att det kanske är precis det vi behöver. Jag är nu mer än någonsin övertygad om att allt sker av en mening, det kanske bara är otroligt svårt att förstå och hitta meningen...


Kommentarer
perfektion säger:

åå alldeles fantastiskt att ni varit ett par så länge!

var lite orolig över att de hade hänt något, gissar att de va hemlängtan du skrev om då.. blev lite orolig i alla fall..



skönt att de går bra med skolan, om du inte läse vidare, vad "är" du då nu när du är färdig?



med mi är de bra, har haft en riktig latdag och mest legat på sängen, helt underbart! själv?

2010-04-05 | 19:22:11
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/
N I L M A säger:

det lät som en bra dag :D



sv: hehe ja, varför inte?

2010-04-06 | 11:55:16
Bloggadress: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback