B o r å s



Jag börjar vänja mig vid Boråslivet igen, men det betyder inte att jag inte längtar till Värmland för det.
Det börjar närma sig skolstart och med den så kryper sig lite ångest inpå, men jag tror att i slutändan blir detta val det bästa jag kunde göra och jag ska göra allt för att klara studierna och samtidigt njuta av tiden här i Borås.
Ett år går läskigt fort, två år har redan sprungit förbi oss här nere och innan vi vet ordet av det så står jag där nästa vår med med kandidatexamen redo att starta ett nytt kapitel i livet. Skrämmande och spännande på samma gång, men framför allt förväntansfullt!


Igår hade jag Björkis här på besök, och det var verkligen ett kärt återseende. De fyra timmar vi satt här och snicksnackade gick alldeles för fort, jag hade kunnat sitta fyra timmar till, minst! ;)


Ikväll kommer M hem sent. Han spelar golf med sitt jobb.
Utanför fönstren börjar hösten göra entré med grått och kallt väder.
Jag hade velat ta en promenad och njuta lite av min egen ensamhet och lite musik genom staden, men vädret känns inte så lockande utan soffan känns mer som min givna plats för dagen.
Jag har inte ens klätt mig än, men visst får man njuta av sina sista sommarlovsdagar ändå? ;)
Jag tror att jag ska slå på riktigt töntiga kärleksfilmer och njuta av det lyckoruset jag lever i nu för tiden.


Förresten på tal om skolan så klarade jag min sommarkurs med godkänt och jag kan inte vara mer än supernöjd!
Trodde nog att jag skulle behöva komplettera minst en fråga som jag inte var speciellt nöjd med men det räckte för godkänt. Jag får säga att det var otroligt lättförtjänta pengar för den lilla kraftansträngningen. Det räddade min sommar.



/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback