100120 - Onsdag



Det har varit svårt att hitta både tid, lust och ork till att skriva här, men jag gör ett enkelt försök nu.


Jag avbokade mig eftermiddagstvättid i måndags, vilket jag ångrade lite igår eftersom jag bokade den nya tiden till idag klockan 7. Jag är allt annat än morgonpigg! Men idag känns det riktigt skönt, klockan är nio och det är inte så många tvättar kvar. Jag har avnjutit en lugn frukost och läst massa bloggar och bara haft en slö morgon. Det bästa av allt är att hela dagen är kvar fortfarande :)


Planer för dagen är faktiskt att rensa och strukturera min gamla "Anna" pärm där jag har massa papper och sånt. Borde tagit tag i det för ett år sedan, men bättre sent än aldrig va?

Har migrän som ligger och lurar och den har gjort den sen i förrgår kväll.
Tänkte att jag skulle ta ett par migräntabletter när tvätten är klar, mår så himla illa av dom så jag vågar inte innan.


I eftermiddag hoppas jag att det finns plats på spinningen, för nu är det dags att bli fit ;)
Annars får det helt enkelt bli en annan dag, det funkar det med, egentligen är det väl bäst att vila när man börjar få migrän men jag har lite för mycket överskott energi i kroppen ändå.



I helgen firades Marcus födelsedag och jag tror knappast att han kunde fått en bättre överraskning än att hans bästa kompis kom oannonserat. Vi firade med god mat, gott sällskap och ett mycket efterlängtat köp av Nintendo Wii. Så nu om dagarna är det svårt att göra det man ska ;)


Jag längtar till fredag. Då är det mysdag i Gällstad med shopping på Lager 157, sen på kvällen blir det förhoppningsvis Snabba Cash.


Beställde fem böcker igår:
Jens Lapidus - aldrig fucka upp.
Paulo Coelho - Alkemisten och Elva minuter
Khaled Hosseini - Flyga drake och Tusen strålande solar


Ska bli underbart att läsa annat än kurslitteratur.
Jag tror jag behöver det för min avkopplings skull. Märker på kroppen och huvudet att jag har svårt att varva ned helt och hållet, men en bra bok som griper tag brukar vara bästa medicinen.
Får tacka Mikaela för i alla fall fyra av boktipsen :)
Så nu längtar jag tills dessa ligger i brevlådan.


/A

Kommentarer
emma härnqvist/perfektion säger:

åå jobbigt att gå upp så fasligt tidigt. inte vad jag hade velat idag. hoppas att du får en fin dag. kramkram

2010-01-20 | 10:04:34
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/
Grimgoth säger:

Kolla gärna in min coola metal blogg ;)

2010-01-20 | 10:12:52
Bloggadress: http://grimgoth.blogg.se/
N I L M A säger:

åh så trist att tvätta så tidigt på morgonen :(



sv: det är mycket bättre. det känns nästan inte alls nu och strepsils hjälpte verkligen :)

2010-01-20 | 10:14:17
Bloggadress: http://nilma.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback