Lite tankar om min träning och astma.



Har träningsvärk idag, men det känns riktigt skönt.
Spinning i lördags, Step i måndags och spinning igår.
Jag gillar känslan av att vara igång igen.

Även om det går riktigt trögt till en början så känns det riktigt bra att jag kan pressa mig själv igen.

Min astma slog ned mig rejält när jag fick diagnosen för sju år sedan och jag skyllde allt på den tillslut.
Jag blev riktigt ledsen till en början och trodde att jag aldrig skulle kunna vara den där sportiga igen.

Idag har jag vänt det, jag vet att astman inte är boven i dramat, det är fortfarande min egen inställning som ställer till det. Astman gör det bara lite svårare och tar lite längre tid, men den största boven är min dåliga kondition och ingenting annat. Jag har mediciner och jag vet att det allra viktigaste är att fokusera på andningen när jag tränar, gör jag det så klarar jag allt.
Jag känner mig inte längre sjuk, och jag är det inte heller. Jag får se astman som ett litet hinder på vägen till att nå mina mål, och jag vet att jag fått astman för att jag kommer att klara det ändå, jag fick bara lite mer utmaning i livet och egentligen är väl det något bra?

Jag känner mig glad över att jag hittat en träningsform som passar just nu, att man kan variera sig för varje vecka med olika pass utefter humöret och lusten. Det känns också riktigt kul att Mikaela får träna spinning nu också, för visst är det roligare att träna med en vän så man kan puscha varandra lite. Dessutom är spinning verkligen något som bättrar på konditionen och det är nog mitt största mål med träningen. Sen gör det ju inget om kroppen blir lite fit igen eller ; )



/A

Kommentarer
Fru Evelina - HappilyEverAfter.se säger:

vad duktig du är som kämpar på!



jag använder olive cleansing, face lotion och white chocolat bodylotion!



kramis

2010-01-27 | 16:28:38
Bloggadress: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback