Don't you worry



Jag måste säga att det var skönt att ha en ensamkväll igår, även om jag mer eller mindre är ensam hela dagarna framåt kvällen så brukar iaf M vara hemma vid läggdags, men igår kröp jag ned ensam och slog på ett par avsnitt cougar town - klockren serie. Ibland behöver jag den där studen för mig själv, det kan vara svårt att sätta ord på känslor och ibland finns det inget annat sätt än att låta tårarna falla för en stund.


Jag börjar verkligen vänja mig med det här med sommarlov och jag älskar't!
Kliva upp när jag vill på morgonen, äta frukost i lugn och ro, dricka mitt te framför datorn och läsa lite.

Planerna för dagen är så enkla som att ligga på balkongen och sola, om inte bygggubbarna börjar med våra balkonger, de börjar närma sig oss nu :( Låg där igår och lyckades faktiskt få lite ränder efter bikinin, dock hade jag inget solskydd så jag vågade inte ligga för länge. Sist brände jag mig ganska illröd över hela ryggen lagom till examensmiddagen ;) Nu däremot har jag solskydd för det fixade jag igår :)
Lite senare blir det troligtvis en fika eller liknande med Camilla, kanske blir sista gången vi ses nu, eftersom hon inte fortsätter läsa med oss i höst.


Fick hem ett par snygga linnen som nog kommer bli sommarfavoriter igår, men tyvärr hade inte plattången kommit fast jag hade fått avi på den, väldigt knepigt. Ska gå och kolla senare eller imorgon och se om den kommit då.


Beställde lite böcker igår, sex stycken tror jag, jag har en känsla av att det kommer bli mycket läsande i sommar, har ju redan läst ut en bok på över 600 sidor och igår började jag med en annan och har redan läst ut nästan halva. När jag väl kommer igång med läsandet så slukar jag böcker i en rasande fart. Det är ju så avkopplande att ligga ute och läsa. Dessutom ser jag det som bra träning inför hösten kurslitteratur.



Nej nu ska jag se om solen börjar närma sig balkongen :)
Imorn kommer Eeeelin! :)


/A

Kommentarer
Marica ☆ Rödebäck säger:

Vad synd med allergin, annars kanske du hade velat ha en av våra :) Men men, så är livet. Tyvärr.

Tyvärr tror jag inte riktigt på det där med allergivänliga katter faktiskt. Min syrra är också allergisk och var iväg för att kika på en sådan, hon klarade inte det pga allergin.

Men eftersom det finns allergivänliga hundar som funkar så borde det väl finnas katter med. Möjligtvis så funkar inte alla allergivänliga katter med alla allergiker !!



Min mamma är allergisk och har en hund :)



Det är så jag känner nu med Emma, det blir mer kompakt tid att umgås på istället för att bara sitta o inte göra något.. =)



Nepp, inte hört ett ljud faktiskt.

2010-06-17 | 10:24:46
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
N I L M A säger:

Det låter som en dag det :D



Sv: Tack, känns mycket bra att komma igång igen! :) Ja, vi har haft det så bra i Grekland. Det var ruskigt varmt hela veckan och en jäkla massa mygg men annars så :)

2010-06-17 | 15:08:38
Bloggadress: http://www.nilma.se
J o s e f i n e - mamma till Filippa säger:

Kul att snubbla in på en boråsares blogg :)

2010-06-17 | 18:20:37
Bloggadress: http://kwamrak.blogg.se/
Camilla säger:

Nej så trist, men det är väl som du säger. Man får vad man betalar för :)

2010-06-17 | 22:05:22
Bloggadress: http://camillaannerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback