En helg utöver det vanliga







Den senaste veckan har varit helt underbar.
Först en tur till Liseberg förra Lördagen med Elin och Jimmy.
Sen stannade Elin här i Borås till tisdagen då vi båda tog tåget mot Degerfors.

Ett par välbehövliga dagar där hemma måste jag medge, men jag mår desto sämre nu.
Jag saknar det mer än jag erkänner ibland och efter den här helgen så finns det inga tvivel om att flyttlasset kommer att gå tillbaka, frågan är bara när. Och frågar du mig, så snart som möjligt.

Det var längesen jag kände mig så uppskattad som jag gjort nu och att till och med få höra från de mest oväntade hållen att man är saknad där hemma och borde ha flyttat hem för längesedan det värmer väldigt mycket i hjärtat.
Det var längesen jag hade så roligt som jag haft det under dessa dagar, det är minnen som lägger sig fint i hjärtat.

Promenad genom hela Degerfors och klättrande över rötter och stenar i Sveafallen, sol och bad i Gottbol med bror och barn, midsommar med en brasa i grillen, kläder och hår som stank av rök, kapten morgan, bacardi breezer, skratt, sol, grönt gräs, nattlig cykeltur, ont i rumpan av sadeln, skärgården, stugan, familjerna, vännerna. KÄRLEK


Vi pratade länge på vägen hem igår och vi båda är överens. Vi trivs bra i Borås och vi älskar våran lägenhet, men kanske är det så för att vi båda hela tiden tänkt att det bara är tillfälligt. Borås är ingenting vi någonsin kommer att ångra, men inget kan sätta sig före Värmland i hjärtat. Det väger så mycket tyngre att få vara nära familjen.
Vem vet, kanske går flyttlasset redan om ett år igen, jag skulle inte misstycka.


Den här helgen har bevisat vilka som är våra genuina vänner och vilka som faktiskt aldrig någonsin kan bytas ut. ♥

 

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback