One down, one more to go



Då var en tenta gjord. I vanliga fall hade jag sagt att jag skrev in ett VG på den, men med tanke på hur vår lärare rättar (andra kursen med honom) så har jag ingen aning, jag kan lika gärna vara underkänd. Så nu blir det en alldeles för lång väntan på resultatet.

Håller på och laddar om inför omtenta på onsdag (samma lärare som idag) och jag orkar inte riktigt bry mig tillräckligt om den tentan. När jag gjorde första tentan kändes den så himla lätt, men jag klarade den inte. Nu vet jag inte ens vad jag ska läsa på. Omtentan igen är i alla fall i Juni så jag siktar in mig redan nu på den. Klarar jag den på onsdag är det verkligen en jäkla bonus.


På väg hem från tentan förut, när jag kikade på alla husen häromkring så slog hemlängtan till som ett hårt slag i magen. Jag tror att hemlängtan är så påtaglig nu eftersom jag vet att jag får komma hem i helgen.

Något annat som slog mig var hur rädd jag blivit för framtiden. Jag gillar inte riktigt tanken på att jag inte alls vet vad den har i åtanke för mig och jag gillar heller inte tanken på att det troligtvis inte kommer att bli som jag drömmer om. Men, man får ta en dag i taget, det är nog det allra bästa.


Och nu ska jag ta tag i logistikpluggandet, nedbäddad i soffan ;)


/A

Kommentarer
Neha säger:

Ja precis, vet exakt hur du menar

2010-03-22 | 19:54:21
Bloggadress: http://nehaexponerar.blogg.se/
emma härnqvist/perfektion säger:

oo hemlängtan är jobbig



men hur går de annars med liv, plugg och kärlek? kramar

2010-03-22 | 22:40:19
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback