No need to say goodbye



Jag sitter här med min kaffekopp och blandar plugg med filosofering över livet.
Jag brukar aldrig göra kaffe när jag är hemma men idag kände jag för ett par koppar, dels för att det är gott men också för att få lite energi.

Helgen som gick blev väldigt lugn och vi kom aldrig iväg på någon speedway i Göteborg eftersom vädret inte var något vidare (läs: iskallt, regnigt och blåsigt).
Vi har i alla fall fått lister i köket och i hallen, det är inte riktigt helt klart än men alla lister är på plats och det blev riktigt bra! STORT tack till Leif som kommer hit och fixar på sin lediga tid, det uppskattas verkligen.
Vi har mest tittat på tv och myst här hemma med lite god mat och gott sällskap, det är faktiskt aldrig fel. Det är dock väldigt tråkigt när vädret bestämmer över aktiviteterna, men det kunde helt klart varit värre.


Det är helt sjukt, men om tre veckor är jag klar med utbildningen, hur fort har inte dessa två år gått egentligen?

Jag kommer aldrig ångra att jag tog klivet hit ner till Borås, men attans vad jag längtar hem till Värmland. Det blir mer påtagligt när familjerna kommer och hälsar på och ännu mer påtagligt när det finns personer som kanske inte kommer att finnas med oss så länge till. Det skär i hjärtat när man bara kan stå bredvid och se på hur en person förändras och inte är sig lik. 


Jag är så himla splittrad ibland. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det heller.
Jag vet inte riktigt vad som är rätt eller fel eller vad jag vill eller inte vill.
Eller, jag vet egentligen vad jag vill men jag vet inte om det är värt det eller om det någonsin kommer att bli annorlunda.


Nej återigen, skolan slutar om tre veckor, det kommer bli konstigt men samtidigt skönt att lägga denna tiden bakom sig, framför mig står ett år vid andra högskolan. Ett år till att fundera över hur livet skall bli.


Denna sommar ska spenderas mycket tid i Borås. Jag kommer att klättra på väggarna när Marcus jobbar men jag ska allt se till att försöka sysselsätta mig. Jag har ju en sötnos i Kinna som inte heller kommer att jobba, sen SKA jag lära mig spela gitarr och så har jag ju min sommarkurs. Jag får hoppas att vädret kommer att vara fint, för då kommer jag spendera mycket tid ute på gården tillsammans med bra böcker.
Det ska bli härligt att inte jobba även om pengarna kommer att vara en bristvara, men det är dags att ta hand om sig själv lite och få njuta av ledighet.
I Juli blir det Värmland och då ska jag åka massa båt, fiska och bada. Det ska bli ett sommarlov på riktigt och jag ska ha sådär härligt brunbrända ben och fräknar på näsan när sommaren är över och skolan sätter igång igen. 



Nej nu ska jag nog fila lite mer på uppsatsen, det är ju trotsallt det jag ska göra idag.
Men jag behövde nog få ur mig lite av det som snurrar i skallen först.


/A

Kommentarer
M i z c a säger:

Då får vi göra det i sommar tycker jag :) Kostar ju ingenting heller.. HAHAHAHA!!



Näe, cv har inte alls vart roligt att skriva men jag har fått så mkt information om cv så det vore skam om jag inte fick till något, har ju gått på fem cvseminarium. Första var ju bra och sista bäst, men dom där imellan förstod jag inte varför jag var tvungen att gå på . Så är det när man är i AF´s klor.

2010-05-10 | 14:27:28
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback