Workout







Jag är ingen morgonmänniska, det har jag aldrig varit. Jag önskar att jag kunde vakna av mig själv tidigt varje morgon och starta dagen av mig själv. Allt för ofta snoozar jag så länge jag kan och är som ett vrak när jag går upp.
Igår och idag vaknade jag innan åtta av mig själv och det är helt underbart och jag hoppas verkligen att jag kan fortsätta med det. Att börja dagen med en kopp kaffe, läsa tidningen och bloggar i lugn och ro, det finns knappast något härligare sätt.


Gymintroduktionen igår var kanon, vi hade en jättebra kille som visade oss alla övningar. Han frågade också om någon av oss hade ont eller hade någon skada så jag tog upp att jag har knän som gör ont och han tog det på renaste allvar. Han gav mig ett par tips på övningar och alla benmaskiner sa han att jag ska sluta omedelbums med ifall jag börjar få ont. Igår gick det jättebra, helt utan smärta.

Sprang faktiskt en stund på löpbandet och den känslan är obeskrivbar för mig.
Jag har aldrig orkat springa, mycket beror på min astma men det blir också någon slags mental blockning av det som är svår att lösa upp. Jag hinner springa en minut ute och sen kommer flåset som ett brev på posten. Det är svårt att koncentrera sig så pass mycket på andningen ute som jag behöver. Men på löpbandet gick det jättebra! Jag var helt fokuserad på min andning och jag lät benen springa på, helt underbart.
Ska försöka att springa så mycket jag kan där så att jag kanske vågar mig på en utetur i vår, det är definitivt ett mål jag vill nå.
Dessutom så kände jag ingenting i knäna när jag sprang på löpbandet. Det kan ha berott på att de var insmorda med smärtstillande men jag hade nog också helt okej skor.

Så nu är jag peppad och min träningsvärk idag vittnar om att jag verkligen behöver spendera några timmar där i veckan. Haha. Jag ska erkänna att vi bara testade maskinerna igår så gissa vilken träningsvärk jag kommer ha när jag kör på riktigt sen. (jag stretchade ändå efter igår också).


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback