Det är allt jag begär


Jag önskar så att jag vore stark, att jag istället för att ta två kliv bakåt kunde ta ett framåt.
Att jag kunde lägga det gamla bakom mig och aldrig mer låta det beröra. Men hur kan man bara glömma något som präglat en så, och som etsat sig fast så djup inuti? Det känns som att jag lever på en sparlåga, att glöden för längesedan har försvunnit, den där livsviktiga glöden som gör allt värt det. Jag vet inte om jag har lyckats hitta mig själv efter alla dessa år, eller om jag någongång kommer att göra det. Jag tror att jag har hamnat i någon slags kris, en identitets- och livskris. Jag vet inte vem jag är eller vad jag vill eller om jag ens vågar följa mina drömmar. Det enda jag lever för är framtiden och jag glömmer så lätt bort att leva i nuet, någonstans däremellan har jag också lyckats tappa bort mig själv. Jag är nära bristningsgränsen och vet inte hur jag ska backa undan för den. Allt jag begär är egentligen ett par öron som lyssnar sådär innerligt och äkta, det är det enda jag begär.


Jag saknar dig, dig, dig, dig! ♥


/A

Kommentarer
M i z c a säger:

Ja, det är verkligen en ond cirkel, man måste ha ork för att ta sig ur det.

Jag gillar att pyssla, måla och sånt men det är så satans tråkigt när man ensam. Problem! Hah. Jag kanske är bortskämd med att inte göra saker ensam. Vem vet.



Att be Andreas tanka bilen så jag kan ta mig till mina kompisar är ju fel, med tanke på att vi har gemensam ekonomi så är hans pengar mina och mina pengar hans så att säga. Så det är inte bara att be honom om pengar eftersom det är våra tillsammans!

Och har man inte pengar till räkningar/mat så är det korkat att åka iväg.

Jag har bensin i bilen (nästan full) men det skall ju räcka till jag får pengar nästa gång och då vill jag inte slöa bort det på att åka på "onödiga" resor även om tanken har har besökt mig flertalet ggr.

Både jag och Andreas får lida för det efteråt istället så jag får bara bita i det sura äpplet och vara ensam!



Den sista förskolan jag var på, den jag var på mest ringde när jag hade jobb på almedahl och då kunde jag ju inte. Jag hoppas dom ringer när dom behöver folk, men det är ju inte alltid dom behöver. Finns andra vikarier.



Jag får försöka stå ut, datorn är ju en bra hjälp. Här kan jag ju prata med folk =)

2010-09-09 | 18:48:04
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
Anna säger:

Först av allt, tack för dina fina ord på min blogg =) Vi har varit tillsammans i snart 6,5 år. I somras friade min sambo, jag var helt ovetande om att han tänkte göra det! Först tänkte vi att vi skulle gifta oss inom 5 år, men nu har vi kommit fram till juni 2012 (troligen). Detta för att vi ska kunna PLANERA :) allt som man måste planera och inte känna någon stress. Samt att njuta av att vara förlovad ett tag. Hur ser era planer ut? Varit tillsammans länge?

Kram :)

2010-09-09 | 19:34:13
Bloggadress: http://anna1441.webblogg.se/
Johanna säger:

Vad fint du skriver här på bloggen. Det finns SÅ mycket som jag känner igen mig i.

Min kille och jag har varit tillsammans i 5 år, och nu har vi pratat på ifall vi skulle flytta isär (fast fortfarande vara tillsammans då)jag var med på det till en början men nu har jag ångrat mig. Han vill dock fortfarande köra på att vi ska bli särbos. Det gör så ont i mig för han är så säker på sin sak och det är lätt att liksom känna sig lite.. hur ska jag förklara det.. "bortvald" eller åt sidosatt. Samtidigt respekterar jag ju vad han vill och en del av mig fattar ju hur han menar och hur han känner men det känns ändå som att han distanserar sig ifrån mig :/ Han har aldrig bott själv och känner att han vill hinna ha den biten också. Allt känns så trist.. så fort jag ser en sak jag vill köpa tex ett överkast till sängen, så tänker jag: Vi kommer ju ändå inte bo ihop så jag kan lika gärna vänta tills jag bo själv osv. osv.

suck Ville bara skriva av mig lite. Gillar din blogg jätte jätte mycket och jag hoppas att allting ordnar sig till det bästa. Man får försöka hålla fast vid den känslan att ALLT blir alltid bra tillslut.

Kram

2010-09-26 | 19:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback