December nio


Idag är jag ledig och jag kan inte påstå att jag ville kliva ur sängen när jag slog upp ögonen strax efter tio. Det är mörkt och det stormar och regnar utanför fönstren. "Hemma" i mina gamla trakter här i värmland är det snö och vackert - likaså har jag förstått att det är det i Borås. Vad sjutton gör jag i Karlstad då egentligen?

Min andra hälft har julfest ikväll med sitt jobb så jag är ensammen hela dagen och det är med blandade känslor. Det ska bli riktigt skönt att bara vila upp mig för jag har haft ett par riktigt hektiska och tuffa arbetsveckor bakom mig. Samtidigt suger det att jag inte har någon att sällskapa med en ledig dag. Egentligen hade jag velat ta en shoppingtur men det är så tråkigt ensam - så egentligen är väl det här det perfekta vädret. Jag kan stanna inne hela dagen med gott samvete för det lockar inte det minsta att bege mig ut.

Imorgon har jag min första volleymatch - jag är sjukt taggad! Kan sällan vara med på matcherna eftersom jag jobbar varannan helg och sådär, men nu är det dessutom hemmamatch. :)

På söndag ska vi på lägenhetsvisning nummer tre. Det är verkligen ingen lägenhet som lockar mig men M ville gå och jag kan väl hålla med honom om att lägenheten faktiskt kan överraska även om bilderna inte är lockande. Så vi får se.
Lägenheten vi kollade på förra veckan skjöt iväg i pris rejält, fast det var egentligen väntat eftersom det var en fyra med låg månadskostnad. Det är ju inte direkt så att vi behöver en fyra heller men det hade vart en investering och något att växa i helt klart för den hade vi ju kunnat bo i många, många år.

Det var min helg det, måste även skriva klart min uppsats, slå in lite klappar och göra julkort.

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback