Älskade, älskade morfar



För er mormor och morfar, ni finns alltid med mig.

Även om saknaden och sorgen finns där varje dag så är det alltid värst på årsdagarna. Idag är det två år sedan du lämnade oss morfar, jag kan fortfarande känna den där oron i magen jag hade den dagen. Oron att något inte stod rätt till samtidigt som jag innerst inne visste att det jag fasade mest inför hade inträffat. Jag vet inte om det beror på en mänsklig intuition eller om jag redan visste för att du var med mig den dagen och egentligen spelar det heller ingen roll - jag kommer nog alltid minnas det lika starkt.

Du fattas mig, oss, varje dag. Även om tårarna inte faller lika ofta som tidigare så betyder det inte att det är enklare att bära. Sorgen blir en vardag tillslut och jag har lärt mig att leva med den. Jag vet att jag inte kan gräva ned mig, för ingenting kan göras ogjort och jag vet också att du inte vill titta ned på mig från ditt moln där uppe i himlen och se mig ledsen. Jag tror att du vill att jag minns alla våra fina stunder med ett leende. Att istället för att fokusera på vad jag saknar med dig fokusera på all tid vi hade tillsammans. Det är en tid vi aldrig får igen, men det är samtidigt en tid ingen kan ta ifrån oss. Den finns i mitt hjärta för alltid.

Jag fäller en tår då och då för dig, jag gör det inte för att jag måste utan för att jag vill. Ibland är det skönt att släppa lite och låta dem rinna. Jag tycker att det är ganska fint att fälla tårar över någon, på något vis är det en kärleksförklaring. För mig är det en stor kärleksförklaring till dig morfar, ett bevis på den otroliga kärlek jag bär med mig från dig.

Jag var hemma i Degerfors den där dagen för två år sedan, idag är jag det igen.
Idag tänder jag ett ljus hos dig och mormor och saknar er lite extra mycket ♥



Kommentarer
Sandra säger:

En STOR kram till dig min underbara vän! Tänker på dig idag. <3

2011-02-06 | 10:58:23
Bloggadress: http://aprilhimlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback