Arbetsintervju och frånvaro


Jag har varit lite off de senaste dagarna, dels för att jag lät mig ta en datorpaus under Degerfors vistelsen och dels för att jag har haft det fullt upp. Jag kom tillbaka till Borås igår vid tio tiden på förmiddagen och gick motvilligt iväg mot skolan i det ruskigaste vädret på länge. När jag kom hem fick jag hänga upp alla kläder i badrummet. Vart tog våren vägen?

Idag tänkte jag sova länge, men vaknade halv åtta av solen och fågelkvitter. Att vakna tidigare än tänkt på det viset kan nog vara något av det härligaste, humöret känns på topp.


Ni kanske är nyfikna över hur intervjun gick?
Vi var fjorton personer där som blev uppdelade i tre mindre grupper, så vi var fem stycken som följde varandra under dagen tillsammans med två avdelningschefer. Dagen var uppdelad i tre moment, en personlig intervju, en gruppuppgift och ett individuellt rollspel.
Fram till den sista delen kände jag att jag gjorde riktigt bra ifrån mig men jag är otroligt missnöjd med den sista. Jag är verkligen ingen teaterapa och känner mig mest obekväm med att spela upp en roll sådär. Det är skillnad i verkliga livet och hade det hänt på riktigt vet jag att jag hade löst situationen. Hur många missnöjda kunder har jag inte haft under åren på både Ica och Hemtex som jag faktiskt lyckats få nöjda innan de lämnat butiken.
Så, magkänslan är riktigt dålig nu och jag vill helst bara ha svart så fort som möjligt. Helheten tyckte jag ändå var bra så jag har ju hopp om att jag får det, men, konkurrensen var stenhård. Det var fjorton riktigt härliga människor där med mig den dagen så jag känner att alla passar bra för jobbet.


Nu blir det en låång väntan på svar och jag kommer inte riktigt kunna koppla av förräns jag får det.


Jag måste ge Elin världens största TACK också, hon är verkligen världsbäst som följde med mig till IKEA, satt i deras café under hela min intervju (som tog tre timmar). Det kallar jag kompis och ett riktigt stöd. Det hjälpte otroligt mycket att veta att hon satt där och jag tänkte många gånger under intervjun att jag inte skulle göra henne besviken. DU ÄR BÄST♥

/A


Kommentarer
Linda säger:

Kikar in och håller tummarna :)

2011-03-11 | 13:38:15
Bloggadress: http://linchisblogg.blogspot.com
maja säger:

älskar din blogg!!!!!! kan du gå in på min blogg och kommentera :)^^

2011-03-13 | 14:46:09
Bloggadress: http://soottaassttee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback