God morgon höstlovsvecka!


God morgon.
Idag klev jag upp redan halv åtta, fast jag inte börjar förrän ett. Har en ljuvlig och lugn morgon för mig själv med kaffekoppen. Försöker smälta senaste tidens intryck och en sån här start på jobbveckan är helt underbar.

I lördags var vi till Örebro för shopping, riktigt mysigt. Dock lade jag mest pengar på apoteket. Men jag fick en del inköpt, ett par jeans, en tröja, lite träningst-shirts, strumpor och sånt där.

I fredags var jag till läkaren för min hy och jag fick verkligen superbra hjälp. Hon förstod mitt problem med att svälja tabletter och ifrågasatte ingenting. Hon ringde till och med upp ett apotek för att dubbelkolla om det gick att dela tabletterna som hon hade som förslag till mig. Det hela slutade med att hon kollade upp storleken på några kapslar och jämförde med panodil (som jag ibland får ner). Jag fick Tetralysal utskrivet och jag började med dem igår, lyckades faktiskt få ned dem men att bara tänka på att jag ska ta fyra sådana om dagen i sex veckor nu väcker en liten ångest i mig. Jag ska kämpa på, för förhoppningsvis är det såå värt det i slutändan. Fick även en kräm för att behandla ansiktet extra. Ååh, det är som en stor sten som släppte från hjärtat. Jag ska ringa till henne om två månader för hon vill kolla så att det hjälper, har jag inte blivit bättre får jag komma på nytt besök. Helt underbart, TACK!

Igår spenderade vi dagen i soffan, det var fantastiskt härligt. Det känns idag, jag känner mig utvilad och redo för den här veckan. På torsdag får jag förhoppningsvis bästisbesök här i Karlstad och jag röstar för en fika på stan - jag saknar det!

Nu ska jag fylla upp koppen igen och sen ska jag slå ett öga på lite föreläsningar.


/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback